פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אני מבלה את כל חופשת הפסח בנבירה בלתי פוסקת באתרי אוניברסיטאות בארץ ובעולם, בקריאת קורות החיים ותחומי העניין של מרצים שונים, ובשעה האחרונה- גם בקריאת הפורום הזה ואחרים סיימתי לא מזמן את התואר השני שלי בתחום שמשיק לחינוך ופסיכולוגיה קוגניטיבית, בציון די טוב. המנחה שלי לא רק מקסימה אלא גם מקושרת היטב, ותיקה בתחומה ומאוד דוחפת לפרסם ולהמשיך לדוקטורט. אני לא ממש רציתי כי הרגשתי שאני זקוקה לפסק זמן כדי לחשוב מה בא לי לעשות הלאה. לא רציתי להתרחק- אז נשארתי במעבדתה. היום, כמה חודשים אחרי, אני חושבת שאני מעוניינת להמשיך לדוקטורט. השאלה היא כזאת: מה הכי חשוב בהחלטה של מה לחקור ואיפה?: עניין? נושא? מנחה? שיקולים של כדאיות (נושא או מנחה)? יוקרת החוג?.. אני חושבת שמה שהכי יעניין אותי לחקור הוא לא אחד מתחומי ההתמחות של המנחה שלי... להתפשר על עניין זו אופציה, אמנם, אם זו לא התפשרות גדולה, אבל נדמה לי שזה יהיה חבל... זו אולי השאלה הראשונה- יש תחומים שנחשבים "מתחממים"- חדשים יחסית במחקר ויש הרבה מה לחקור כי מעט ידוע... האם שווה לנסות להתקרב לתחומים כאלה כמה שיותר, גם אם זו לא הבחירה הראשונה שלי, מבחינת עניין, אלא אולי הבחירה השלישית? ושאלה נוספת: כמה כדאי "להידבק" למנחה שלי, שטוב לי איתה ברמה האישית ושהיא מאוד מקושרת? האם זה יהיה טפשי מצידי לעזוב את הנוח, המוכר והטוב (גם איתה וגם במעבדה בכלל), ולחפש מנחה לדוקטורט חדש, שכנראה לא יהיה מוכר לי, אבל שתחומי העניין שלו קרובים יותר לשלי, ושהוא מסוגל להנחות אותי בתחום טוב ממנה? ושאלה שלישית (ואחרונה.. יצא קצת ארוך, סליחה): אני קצת מתלבטת בין התכנית למדעים קוגניטיביים בב"ש, לתכנית לחקר המוח בבר-אילן... לא מכירה אף אחת מהאוניברסיטאות או התכניות הללו... מושכת אותי ההשכלה הפילוסופית בב"ש, מצד אחד, וההתמקצעות בשיטות ניתוח נתונים מוחיים בבר-אילן, מאידך (אם כי מוח הוא לא במוקד העניין מבחינתי- רק אמצעי). גם התחום החברתי מעלה הרהורים... אם מישהו מכם מכיר או מסכים לעזור, אני ממש אשמח.. תודה תודה
סגור