פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יעלי | 14:15  17/03/09
החלטתי להירשם ללימודים לשנה הבאה אבל כשאני חושבת על מה אני רוצה לעשות כשאני אהיה גדולה אני קצת מתבלבלת, למרות שיש דברים רבים שאני יכולה לשלול. אני יודעת שאני רוצה להתעסק עם אנשים בעיקר ולא מול מחשב, עבודה דינמית, שיקרו דברים ושתדרוש ממני לפתח יוזמה ויצירתיות מסויימת. חשבתי על משהו בתחום ההדרכה - לא חינוך, כי כרגע אין לי סבלנות ללמד הוראה רגילה וקשה לי עם אנשים שלא מבינים - אבל לא יצא לי לשמוע על תואר בדברים שיגיעו לזה איכשהו. קיימים דברים כאלה? כרגע נראה לי נכון פשוט ללכת ללמוד משהו שמעניין אותי ולא להתמקד בהכרח בפרקטיות שלו. אני לא יודעת אם זאת החלטה נכונה, אבל אם מה שחשוב היום בעולם זה התואר עצמו, אולי זה פחות חשוב במה התמחיתי כל עוד יש לי את הכישורים המתאימים גם לדברים אחרים. נגיד, שאני אלמד תחום לא קשור, ובסוף אגיע להדרכה כלשהי, כמובן בתנאי שאני אתאים לזה. אני ממציאה, או שזה הגיוני? וגם, מפחיד אותי ללמוד ולהתמקד רק במשהו מסוים. אז איכשהו הגעתי לתחומי התעניינות בניהול תקשורת ואומנות, אבל באופן גם מעשי ולא רק תיאוריות ופילוסופיות. הם לא קשורים אחד לשני, אבל פשוט שלושתם מעניינים אותי. רק שנאמר לי שלא כדאי להתפרס על יותר מדי תחומים כי לא לומדים לעומק אף אחד מהם. אבל זה הרי הקטע של תואר כללי, לא? ללמוד מגוון של דברים וכאלה. בקיצור, אני הולכת לאיבוד פה - - אשמח מאוד מאוד לתשובות.
לימור | 17:17  17/03/09
היי יעלי, אני בהחלט מבינה את הבלבול וההתחבטויות שלך בנוגע לבחירת תחומי לימוד גבוהים. אני היום סטודנטית לתואר ראשון (לימודי קולנוע) במדרשה לאמנות בבית ברל. גם לי, כמוך, היו הרבה התלבטויות מה ללמוד ואיפה. גם אני לא מתחברת לצד הזה של המחשב "הדומם" אלא יותר לצד האנושי שמתרחש רק באינטראקציה ובעבודה עם אנשים. אני יכולה רק לייעץ לך ולא מעבר לזה – אני חושבת שכן כדאי לך לנסות לשלב את מה שמעניין אותך גם עם פרקטיקה ומחשבה לעתיד. אני אישית חושבת שהתפרסות על פני כמה נושאים די מאבדת מההיבט המעשי של הלימודים ולכן כדאי לך לנסות להתמקד יותר בבחירה שלך. בכדי לראות איך הדברים יזרמו מבחינתך, לדעתי כדאי לך לנסות ולהתחיל ללמוד לתואר ראשון באמנות ואז יש לך את האפשרות לראות למה את יותר מתחברת (יש כ"כ הרבה מגוון כמו ציור, צילום, אמנות דיגיטלית ועוד...) בתקופת הלימודים ולחשוב גם על פרקטיקה. אני מצרפת לינק למחלקה לאמנות במדרשה. שם תוכלי לראות שיש לימודי אמנות מעשיים, עיוניים ועוד. http://www.beitberl.ac.il/academic/art/maslulim/B_Ed_F_A/Pages/default.aspx אם יש לך עוד שאלות אני אשמח לענות. מקווה שעזרתי. לימור
מנהלת הפורום | 15:02  19/03/09
לא ברור מה את בעצם שואלת? נסי למקד שאלתך ולתמצת אותה כי זה נשמע יותר הבעת דיעה משאלה. נשמע , לפי כל המורכבות שאת מתארת שאת זקוקה ליעוץ ממושך יותר ולא לעיצה אינטרנטית.ואשמח ליעץ לך או להפנותך ליעוץ במכון בו אני עובדת.
סגור