פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מאיונזה | 21:11  10/03/09
שלום, אני מעוניינת להתחיל שנה הבאה בלימודי תואר ראשון, שמשלבים את שני התחומים הנ"ל. ביררתי כבר על מכללות שבהן יש את השילוב. אציין שתמיד רציתי להיות פסיכולוגית וכתבת, לכן בחרתי בתחומים אלו. רק שאיני כל כך יודעת מה ניתן לעשות עימם לאחר קבלת התואר. אולי יש צורך בתואר נוסף? מה האפשרויות שעומדות בפניי? אודה על כל תשובה!
הי מאיונזה, כדי להיות פסיכולוגית תצטרכי ללמוד פסיכולוגיה, ולא מדעי ההתנהגות. מדעי ההתנהגות משלבים תכנים מתחום הפסיכולוגיה, אך לא בהיקף ובעומק המאפשרים עמידה בבחינות ההסמכה. אז אם את רוצה להיות פסיכולוגית, תיאלצי לשנות את תוכניותיך. תוכלי לחפש תוכנית דו חוגית של פסיכולוגיה עם תקשורת. אגב, כדי להיות עיתונאית לא חייבים היום בהכרח ללמוד תקשורת. המון עיתונאים הם בעלי רקע אקדמי אחר או שאין להם כלל רקע אקדמי. בעיקר נחוצה סקרנות, ורצוי גם כישרון לכתיבה. עם זאת, ברור שרקע אקדמי מעשיר את השכלתו של העיתונאי, ומרחיב את אופקיו - ועל כן יכול רק לתרום. בהצלחה, ענבל אלפיה מרכז מידע ורישום הקמפוס האקדמי אחוה
מנהלת הפורום | 23:05  14/03/09
לא מסכימה עם ענבל. ניתן בהחלט ללמוד מדעי ההתנהגות ולהיות בהמשך מוסמכת לעסוק בפסיכולוגיה אחרי תואר שני והתמחות, מכירה פסיכולוגיות רבות שלמדו מדעי ההתנהגות ועמדו בהצלחה בבחינות ההסמכה.
לא יודעת אם אפשר באמת לשלב, תצטרכי לבדוק איתם. יש להם יום פתוח ב13 לחודש הזה אם אני לא טועה אז אולי זאת ההזדמנות שלך.
מאיונזה | 21:00  11/03/09
בעקבות התגובות חקרתי על פסיכולוגיה ותקשורת כדו-חוגי, ומצאתי מספר מקומות שיכולים להיות רלוונטיים עבורי, ביניהם מכללת נתניה. וענבל, תודה שהארת את תשומת ליבי לשוני בין מדעי ההתנהגות לפסיכולוגיה. אחרת אולי הייתי לומדת משהו שלא יקדם אותי לכיוון אליו אני רוצה להגיע.. :)
מאיונזה | 16:40  12/03/09
מה דעתך על המסלול באוניברסיטת בן גוריון? יש לי חברה שמכריחה אותי ללמוד שם כי היא שנה שנייה
אידמית | 12:30  14/03/09
אם כבר נשאלת על לימודי תקשורת בבן גוריון אז אני שוקלת לשלב עם מזרח תיכון אשמח לשמוע על דעתך בעניין השילוב. אני מעוניינת להישתלב בתור כתבת בטלוויזיה האם השילוב יתרום לי?
מנהלת הפורום | 23:04  14/03/09
מדובר באוניברסיטה טובה ודעתי חיובית..
ארז | 13:54  15/03/09
אם את מעונינת להיות פסיכולוגית, אני ממליץ לך להתמקד רק בתחום הזה ולא להתפזר לתחומים אחרים. מכיוון שהמסלול לכך הוא קשה מאוד מצריך השקעה רבה.
טלי | 14:14  15/03/09
אני מאוד ממליצה על השילוב הזה, יחד עם זאת קחי בחשבון שבשביל להיות פסיכולוגית תצטרכי השלמות רבות בסוף התואר, בנוסף יש צורך בציונים גבוהים (מעל 90) ראיון אישי ומבחן מתא"ם. אני חושבת שאת צריכה להחליט מה את רוצה יותר פסיכולוגיה או תקשורת. אם תקשורת אז תתמקדי רק בתקשורת וההפך. אם את בכל זאת מעוניינות להיחשף לשניהם כלומר מדעי ההתנהגות ותקשורת, מנסיון אישי אני ממליצה דווקא על המכללה למנהל ולא על שאר המכללות שהזכירו פה.
מאיונזה | 15:59  15/03/09
קודם כל מרגש אותי שהפורום הזה קשוב לשאלות ומענות של סטודנטים. מהיום בכל בעיה שתהיה לי אפנה אליכם בדקתי את הנושא של המכללה, לא ממש התרשמתי בחיוביות, אבל אני מנסה לחפש עוד מקומות ולהתפקס על נתיב ספציפי. כרגע הנטייה שלי היא מדעי ההתנהגות. בהצלחה לכל הסטודנטים
סגור