פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
דילמה | 19:21  05/03/09
היי! אני רוצה מאוד להירשם ללימודים-אך הבעיה היא שעדיין אני מתלבטת בין 2 תחומים. אשמח אם תייעצו לי מה לעשות. אני מתלבטת בין חינוך (מתמטיקה לתיכון) לבין לימודיי כלכלה. אני מתעניינת מאוד בכלכלה, אך אם זאת יש לי נטייה פנימית לחינוך-אני מאוד מחוברת לכך ומאמינה שזו ממש שליחות. בקיצור השכל אומר כלכלה והלב-חינוך. כבר חשבתי לנסות לשלב-איכשהו מתמטיקה עם כלכלה אך זה יהיה מאוד עמוס... מה אתם אומרים? מה הייתם עושים במקומי?
והעצה שלה (ושל כל מורה אחר שאי פעם הכרתי) זה לברוח מהמקצוע כמו מאש! תגידי לי את השתגעת?! את טובה במתמטיקה (שאפשר לעשות איתו מיליון ואחד דברים), את מתעניינת בכלכלה ובכל זאת את שוקלת ללכת על המקצוע הכי זוועתי (במלוא מובן המילה) בשוק העבודה?! תאמיני לי, אילו הייתה לי האופציה ללכת על כלכלה הייתי קופצת על זה גם מבלי להתעניין בזה, זה אחד המקצועות הכי מרוויחים ושהכי יש לו דרישה במשק! ואם זה נשמע לך ציני, תקחי בחשבון שאם שכר כמו זה שתקבלי כמורה לא תוכלי לתרום שקל לאף אירגון צדקה, או מחקר או מה שלא יהיה (אפילו לא לילדים שלך אלא אם כן תתחתני עם מישהו שיש לו עבודה שמרוויחים בה) ומלבד העניין הכספי יש את העניין של תנאי העבודה עצמה - אתה חושבת שאת באמת יודעת מה זה הנוער הישראלי? אוליי בתור אחת שהייתה נערה אבל בטוח לא בתור אחת שנאלצה להילחם - אממ כלומר ללמד 30 - 40 מהמלאכים החמודים... בכל אופן - בהצלחה בהמשך דרכך.
מנהלת הפורום | 22:02  07/03/09
הי הייתי מציעה לך בשלב זה שלא לבחור וללמוד באוניברסיטה כלכלה וחינוך ורק בהמשך חייך להחליט. וכן עוד כיוון מחשבה- אם את מוכרחה להכריע, מציעה ללכת אח הלב והפרנסה תבוא עם המוטיבציה ומצד ני אם תבחרי בתחום שרק מניעים חיצוניים כגון: פרנסה מכוונים לבחירה זו, יש להניח כי לא תחזיקי בתחום הרבה זמן,ללא עניין אמיתי.בהצלחה
חוזרת | 22:31  07/03/09
למה לדעתך עליי לדחות את הלימודים? אני כבר חצי שנה מתחבטת בעניין-כך שהזמן לא עובד לטובתי. לדעתך, השילוב הזה לא יעזור לי? זה לא יפתח בפניי את 2 האפשרויות בסיום לימודיי? אם באמת אחליט בסוף להיות מורה-אשלים תעודת הוראה... אני פשוט לא רואה את עצמי לומדת 4 שנים חינוך-אם אינני בטוחה שביום שאתחיל לעבוד-לא אתחרט. ככה אני, אני אוהבת ללכת על הבטוח... מה דעתך?
סגור