פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מתבלטת | 22:46  03/03/09
שלום לכולם =) אני מעוניינת להתחיל ללמוד באוקטובר הקרוב אך אני עדיין מתלבטת בין לימודי אדריכלות ללימודי פסיכולוגיה. פסיכולגיה זהו תחום שלמדתי בתיכון ואני חייבת לציין שמאוד התעניינתי ונהנתי מהלימודים כך שאם אחליט ללמוד פסיכולוגיה אפשר לומר שאני יודעת פחות או יותר על מה אני הולכת. דיברתי עם אנשים והרבה אמרו לי שעם תואר ראשון בפסיכולגיה אין לי הרבה לעשות ושלהתקבל לתואר שני זה לא קל בכלל לכן חשבתי על לימודי אדריכלות שזהו תחום שגם מעניין אותי, אמנם מעט פחות בהשוואה לפסיכולוגיה אך בתקווה שתהיה לי עבודה במקצוע. אני נורא מבולבלת ולא יודעת מה לעשות, האם זה נכון להירשם ללימודי אדריכלות כי יש עבודה במקצוע או שכדאי ללמוד פסיכולוגיה שאולי אני אוהב את הלימודים אך לא ידוע כמה ואם בכלל אוכל לעסוק במקצוע?
מנהלת הפורום | 23:06  03/03/09
גם התחום של אדריכלות קשה. את צריכה הרבה יוזמה ויצירתיות ע"מ להשתלב בשוק העבודה והתחרותיות גבוהה. כיום יש מכללות המאפשרות לימודי תואר שני בפסיכולוגיה וניתן ללמוד גם בהן כך שהאופציות הורחבו עם השנים. לכי אחר הלב והעניין.
למתלבטת. לקבלת החלטות עלייך להתחשב בשיקולים שכליים ובשיקולים רגשיים. ההחלטות לעיתים מורכבות ולא קלות, אולם אין ברירה חייבים לקבל החלטה. מדוע? כי חוסר החלטה זו בעצם החלטה להישאר תקועה. אם כך איך עלייך לקבל החלטה? צעד ראשון בדקי עם עצמך מהן נטיותייך המקצועיות. מה את אוהבת יותר לעשות? האם תעדיפי לשבת עם אנשים, לטפל בהם ולהקשיב לבעיותיהם? או תעדיפי לבנות וליצור מודלים של מבנים? במידה ובחרת באדריכלות, לכי על זה ובחרי ברמה הלימודית המתאימה לך? תואר אקדמי? הנדסאות? לימודי תעודה? במידה ובחרת בפסיכולוגיה הרשמי לתואר ראשון ותצעדי קדימה. אם לא התקבלת לתואר ראשון בפסיכולוגיה נסי עבודה סוציאלית או ייעוץ חינוכי למסלולים אלה קל יותר להתקבל. וגם אם התקבלת לתואר ראשון ולא לתואר שני תוכלי לעשות הסבה לאחד מהמסלולים המוזכרים לעיל. בהצלחה ד"ר גרי טריגר פסיכולוג יועץ תעסוקתי ומרצה באקדמיה
מתבלטת | 21:41  04/03/09
המון תודה על התשובות וההתייחסות המהירה =) אין לי ספק בכך שלימודי אדריכלות הם לימודים לא קלים בכלל, דיברתי עם אנשים והייתי בימים פתוחים כך שאני יודעת במה מדובר. אני לא מפחדת מלימודים קשים או ארוכים ואעשה כל שביכולתי על מנת להתקבל למוסדות המובילים בתחום אך מאוד חשוב לי שהמאמץ יהיה שווה ותהיה לי תעסוקה אח"כ. אני מבינה שעליי ללכת עם הלב והעניין אך שכר מינימלי או מחסור בעבודות במקצוע אולי יגרמו לי לחרטה בהמשך ומכאן נובעת ההתלבטות שלי. ושוב... תודה רבה לכם!
סגור