פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום שני, אני בעלת B.A. מבר אילן במדעי המדינה + מדעי המחשב. בעלת נסיון רב בהי-טק. מעונינת כרגע לעבור לתחום החינוך - מתמתיקה ומדעי המחשב - לבתי ספר יסודי / חטיבה / תיכון . איך היית ממליצה לי להתחיל: 1. תואר ראשון נוסף בחינוך + הוראה 2. הסבת אקדמאים לשם קבלת תעודת הוראה 3. להתחיל במקביל - כבר עכשו - לחפש משרות בתחום שתי שאלות נוספות: א. האם תעודת הוראה מאוניברסיטה "נחשבת" יותר מתעודת הוראה ממכללה (למשל: סמינר הקיבוצים) ב. האם שכר המורה בתיכון גבוה משכר מורה בבית ספר יסודי תודה מראש על הכוונה. לילי.
מנהלת הפורום | 18:15  31/01/09
הי לילי מציעה לך את שתי האופציות השניות במקביל כלומר: הסבת אקדמאים והשלמה לתעודת הוראה וכן חיפוש עבודה בהוראה במקביל שכן התחום של הורא מתמטיקה נדרש מאוד ככל הידוע לי. לגבי מכללה לעומת אוניברסיטה, אני חושבת שאין הבדל, לגבי שכר איני יודעת פני לאתר המשווה שכר במקצועות שונים. בהצלחה
הי שני, במקרה שלך, איני רואה ייתרון גדול בלימודי תואר ראשון נוסף (בחינוך) כשכבר יש לך תואר כזה. על כן בהחלט ההמלצה היא נכונה על מסלול של הסבת אקדמאים להוראה, המוצע כיום למיטב ידיעתי על ידי כל המכללות לחינוך. אני חייבת לומר שאינני יודעת בוודאות האם קיימים מסלולים דומים באוניברסיטאות עצמן, מעבר להכרה מסוימת בלימודים הקודמים. אכן הצדק עם לילי שאומרת שיש ביקוש רב למורים למתמטיקה. על כן כמובן שאת יכולה במקביל לנסות לחפש עבודה בהוראה בבתי ספר לפני הלימודים אך עלייך לזכור שאם תעברי מסלול הסבה להוראה גם הוא יכלול היקף מסוים של שעות של עבודה מעשית, וייתכן שהשילוב יהיה עמוס מדי בשבילך. לגבי ההבדל בשוק בין לימודים במכללה לבין אוניברסיטה: כאן כמובן שאני לא יכולה להיות יותר מדי אובייקטיבית, אבל אני סבורה שגם אם תשאלי בפורומי מורים ומורות תקבלי את התשובה שלימודי הוראה במכללה נחשבים לטובים יותר, ולו מן הטעם הפשוט שיש בהם דגש רב יותר על עבודה מעשית במהלך הלימודים. שכר מורים באופן עקרוני אינו תלוי בהכרח באיזו כיתה הם מלמדים, אלא בעיקר בוותק ובהסמכה. ההבדל בין שכר מורים בבי"ס יסודי לעל יסודי אינו בשכר הבסיסי אלא בהיקף שעות ההוראה שהם מחוייבים למשרה מלאה (ביסודי 30 שעות הוראה, בעל יסודי 24 שעות). במידה והמורה מכין לבגרות יש תוספת במשכורת. פרטים נוספים על שכר המורים תוכלי למצוא באתר משרד החינוך, שבו גם נמצאת טבלת השכר המצורפת. בהצלחה! טלי ששון מרכז מידע ורישום אחוה המכללה האקדמית לחינוך
סגור