פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
חן | 18:06  04/02/09
שלום. אני מסיימת תואר ראשון במנהל עסקים והתמחות במימון, אני מעוניינת לגשת למבחנים של הרשות לניירות ערך בכדי לעשות סטא'ז בייעוץ השקעות. השאלה שלי האם אני צריכה לעשות את המבחן הראשון שהוא אתיקה בחודש מאי ורק אח"כ לגשת למקצועית? כמו כן אם למדתי את הקורסים של האתיקה בתואר, האם עליי לעשות קורס?
מנהל פדגוגי | 12:21  05/02/09
חן שלום, עליך לעבוד 2 מבחנים. הראשון (דינים ואתיקה) נחשב למבחן יסוד ולכן לא תוכלי להרשם לבחינות ההמשך לפני שתעברי אותו. במצב האופטימלי, במאי השנה את ניגשת למבחן בדינים ואתיקה ולקראת סוף השנה את ניגשת למבחן במקצועית א'. את תקופת ההתמחות תוכלי להתחיל מייד אחרי קבלת ציון עובד בבחינה בדינים ואתיקה. בתואר לא מלמדים קורס של אתיקה מקצועית, אולי מלמדים קורס של דיני ני"ע. משפטנים למשל, מקבלים פטור מהחלק של דיני ני"ע אבל לא מהחלק של אתיקה מקצועית. יכול להיות שאת במקרה יודעת את החומר ולא צריכה קורס הכנה. בכדי לבדוק זאת אני מציע שתכנסי לאתר הראשון, תורידי מספר מבחנים לדוגמא ונסי לפתור אותם. הצלחת? יופיץ לא הצלחת? לא נורא. קורס הכנה לדינים ואתיקה אינו יקר בכלל. רק 950 ש"ח למי שנרשם גם למקצועית א' במשב שוקי-הון. בברכה, נועם.
סגור