פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
משה | 11:51  02/02/09
שלום רב.אני בעל BA בכלכלה וניהול,כרגע סטודנט ל-MBA עם התמחות במימון-חשבונאות,עובד בתחום פיננסים.ברצוני לעשות הסבה לתחום שוק ההון בתור אנליסט(בעתיד הרחוק להגיע גם לתפקידים ניהוליים).התפקיד דורש ידע קודם בשוק ההון,לכן מה שהבנתי מפורום עליי להתחיל מתפקיד אחר.אני חושב על רישיון יועץ השקעות או רישיון מנהל תיקים.מה עדיף(בהנחה שאני רוצה לעבןד בתור אנליסט בהמשך)?איזו בחינות עליי לעבור(בהנחה שעשיתי קורסים בסיסיים של תארים שלי: כלכלה,סטטיסטיקה,חשבונאות,מימון,ניתוח ניירות ערך והשקעות וכו')?מה התהליך של לימוד הקורסים לצורך קבלת רישיונות הללו? מה עלותם?מתי בחינות?איפה יותר קל למצוא התמחות(בתור מנהל תיקים בבית השקעות או בתור יועץ בבנק)?תודה מראש על תגובה.
מנהל פדגוגי | 18:37  03/02/09
משה שלום, ההבדל בין רישוי יועץ השקעות לבין רישוי מנהל תיקים טמון בבחינה בשם "מקצועית ב" ובהתמחות שלך (סטאז'). מי שכבר ניגש לבחינה במקצועית א', כדאי שייגש גם לבחינה במקצועית ב', שהרי מדובר בכמעט אותו חומר לימוד. ההבדל העיקרי בין הבחינות הוא בשיטת השאלות. במקצועית א' מדובר במבחן אמריקאי (ולכן ניתן לנחש חלק מהתשובות) אבל במקצועית ב' מדובר בשאלות פתוחות ולכן חייבים ממש לדעת את החומר וגם להיות קצת בעניינים (כלומר לקרוא עיתונים כלכליים ולבצע באופן אישי קצת פעולות בבורסה). בנושא ההתמחות, סטאז' בניהול תיקים הוא קצת יותר ארוך (עוד 3 חודשים) ומכיוון שיש פחות תקנים למנהלי תיקים מאשר ליועצי השקעות, גם קשה יותר למצוא מקום להתמחות עצמה. אבל לא נורא. לאחר צבירת ניסיון של 5 שנים בתור יועץ השקעות, אתה יכול לשדרג את הרישיון לניהול תיקים ללא הסטאז' (רק חובה לעבור את מקצועית ב' כמובן ולכן עדיף לעשות זאת מבעוד מועד). הבחינות שעליך לעבור הן: 1. דיני ניירות ערך ואתיקה מקצועית. ת.בחינה קרובה: 26.05.09 2. מקצועית א' (+ 3. ב'). ת.בחינה קרובה אינו רלוונטי עבורך מכיוון שבכדי להרשם אליה חובה עליך לעבור קודם כל את הבחינה בדינים ואתיקה. המועד הבא יהיה בנובמבר-דצמבר השנה. קיימים מספר מקומות רציניים שמלמדים לבחינות: 1. משב שוקי-הון 2. מגמות 3. מיטב 4. מכללת רמת-גן המחירים נעים בין 5000 ₪ ל-7000 ₪. קורס דינים ואתיקה נפתח בכל בארץ בסוף פברואר – תחילת מרץ ולכן עליך להזדרז ולהרשם. בהצלחה, נועם.
סגור