פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
אסף | 22:51  05/12/08
שלום, אני רו"ח מוסמך ובעל תואר ראשון במדעי המחשב. אני מעוניין להוציא רישיון ייעוץ פנסיוני ולהעמיק את הידע בתחום. 1. האם יש רישיון ייעוץ פנסיוני ורישיון שיווק פנסיוני והם שונים אחד מהשני? 2. האם הרישיון מאפשר לעבוד בכל גוף שנותן שירותי ייעוץ כמו בנקים, בתי השקעות וחברות ביטוח? 3. האם אין בעית התנגשות של רישיון רו"ח עם הרישיון השני מבחינה כלשהי? 4. במה הדבר כרוך? (אין לי תואר פיננסי אבל למדתי כהכנה לקראת ראיית החשבון קורס במימון, מיקרו כלכלה,מאקרו כלכלה ברמה של כלכלנים ומתמטיקה וסטטיסטיקה ברמה של מדעי המחשב). 5. האם להערכתך זה כדאי ונותן יתרון משמעותי בשו'? תודה, אסף
מנהל פדגוגי | 09:59  07/12/08
אסף שלום, 1. הרישיון הוא אותו רישיון. לפי מקום עבודתך ייקבע אם אתה משווק או יועץ. 2. אמת ויציב. 3. לא ידועה לי על כל בעיית התנגשות בין שני הרישיונות. 4. עליך יהיה לגשת ל-6 בחינות של הרשות לניירות-ערך ושל משרד האוצר. 4 הבחינות הראשונות נקראות בחינות יסוד (כלכלה, חשבונאות פיננסית, סטטיסטיקה ומימון, יסודות הביטוח) ו-2 האחרות נקראות בחינות מקצועיות (מקצועית א', ביטוח פנסיוני). בכדי לגשת לבחינות המקצועיות תהיה חייב לעבור בהצלחה קודם כל את בחינות היסוד. לאחר מעבר בחינות היסוד תוכל גם להתחיל את ההתמחות הנדרשת בתחום (6 חודשים). עלות קורס ההכנה לכל הבחינות הללו הוא כ-11 אש"ח ותלמידים נוהגים לפרוס אותו על פני שנתיים. 5. משווק פנסיוני שהוא רו"ח בהחלט יכול להיות שילוב מעניין. איך אתה במכירות? בברכה, נועם.
אסף | 12:26  10/12/08
אני לא כ"כ אוהב לעסוק במכירות, מעדיף יותר לייעץ ולעזור לאנשים. מעניין אותי במיוחד ייעוץ פיננסי לכן אני רוצה להעשיר את הידע שלי בנוגע לשוק הפנסיה. כבר נבחנתי בכלכלה, סטטיסטיקה,מימון ואני רו"ח אז למדתי ראיית חשבון ברמה הגבוהה ביותר. אין אפשרות לקבל פטורים מהקורסים האלה? מה השכר הממוצע של יועץ פנסיוני - בהתמחות, מיד אחריה ובטווח של כמה שנים אחרי?
מנהל פדגוגי | 22:01  11/12/08
נשמע כאילו הכיוון שלך הוא עבודה בבנק. יש שם הרבה לקוחות מבולבלים שצריכים עזרה... אם אין לך תואר פיננסי, על פי התקנות החדשות לא תוכל לקבל פטורים מהמבחנים. בהחלט יכול להיות שלפחות לחלקם תוכל לגשת לבד (חשבונאות פיננסית לדוגמא) אבל לשאר כנראה שתצטרך קורס הכנה בכדי לשפר את סיכויי המעבר במכה הראשונה. שכר בדר"כ מתחיל ב-5000 ש"ח ועם הזמן הוותק והניסיון מגיע ל-12K. מעבר לזה כבר מדובר בתפקידים בכירים יותר.
סגור