פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
מישהו יכול להסביר לי במדוייק עם דוגמאות מה זה בדיוק כל אחד מהם? אני יודע שקול זה אופצייה לרכישת נכס ופוט למכירת נכס ושקול זה קשור לזה שהמדד עולה ופוט להיפך אבל לא בדיוק הבנתי ב100 אחוז, אשמח אם תדגימו לי ע"פ דוגמא ואיך מרוויחים מזה. מה זה גם נכס בסיס (האם זה רק זהב וכו'?) תודה מראש למי שיענה.
איל | 01:07  28/09/08
ברמה הכי פשוטה. נכס הבסיס זה הנכס שעליו יש את האופציות זה יכול להיות כמעט הכל, מניה סחורה מדד ועוד. בארץ כולם מדברים על אופציות על מדד המעו"ף. עכשיו נגיד וערך מדד המעוף הוא 1000 כיום הכל תלוי מה אתה חושב שיקרה ולפי זה יש אסטרטגיות ושינויים וכולי אבל בפשטות. אתה חושב שהמדד יעלה אז אתה רוכש אופציה Call עם מספר כלשהו שמבטא את ערך המדד נגיד Call(1000 זאת אומרת שאם המדד יעלה מעל 1000 אתה תרוויח על האופציה ועם put זה בדיוק להפך.
הרי אם בפוט אתה בעצם רוכש אופציה לירידה שככה אתה תרוויח אז אותו דבר גם בעסקאות שורט, אתה מהמר על ירידה ורק אז מרוויח. אשמח להסבר מפורט, אני לא מממהר לשום מקום ולא חייב בקצרה, אבל אם אין לך כוח להסביר אני אבין.
כאשר אדם רוכש אופציה לירידה, הוא משלם פרמיה מסויימת וזה מכסימום ההפסד שלו. כאשר אדם נכנס לפוזיצית שורט, ככל שהשוק יעלה ככה ההפסד שלו יגדל.
סגור