פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
שלום, אפשר לדעת מה ההבדל בין יועץ/מנהל השקעות לבין ברוקר? האם שווה לעשות את הקורס הזה עוד במהלך לימודי התואר? ובכלל אני מעוניין לקבל מידע על הקורס לברוקר ומה זה יתן לי.
מנהל פדגוגי | 22:18  07/07/08
השאלות שלך מאוד כלליות ולא ברורות. אם אתה מתעניין בקורסים שנערכים במכללת משב שוקי-הון, עליך להגיע לאחד מערבי ההסברה שאנו עורכים ולשמוע במשך מספר שעות הסברים על מסלולי הלימוד השונים שיש לנו.
מנהל פדגוגי | 13:32  09/07/08
קורס ברוקר אמריקאי הינו קורס מקצועי ומיועד לאנשים שכבר בתחום. לפי השאלות שלך אני כבר יכול להגיד לך שזה קורס אליו, בשלב זה, אין לך סיבה להרשם. אבל עכשיו אני לא רואה את שאר השאלות שלך... רגע.
הוא שברוקר זהו שם קוד למשהו מאוד כללי ולא לתפקיד ספציפי. יועץ השקעות זה סופר ספציפי. ברוקר בארה"ב יכול להיות בתפקיד של יועץ השקעות, בתפקיד של מנהל תיקים, בתפקיד של מנהל קרן ועוד שלל תפקידים. כמו לדוגמא "רופא". יש רופא לב ויש רופא רגליים. שניהם אולי למדו רפואה אבל אחד נוסע בפרארי ואחד ברכבת. "ברוקר" זה מושג כללי, "יועץ השקעות" זה תפקיד ספציפי.
לא יודע לאיזה קורס בדיוק התכוונת, אבל כעיקרון בהחלט שווה לעשות קורסים מקצועיים במהלך 3-4 שנות לימוד התואר הראשון. ככה במקום לעשות "עבודות סטודנט" שלא מקדמות אותך מקצועית, אתה כבר יכול להשתלב בשוק העבודה במקצוע העתידי שלך ולצבור ניסיון שטח.
סטודנט לכלכלה | 17:24  09/07/08
ואני מסכים איתך לגבי העבודות סטודנט..זה מה שהתכוונתי לעשות ורציתי הנחיות שלך לגבי זה. והתכוונתי לקורס ברוקר..האם יהיה לי פטורים בהנחה שאני לומד לתואר ויעוץ השקעות? ואם ברוקר מכיל בתוכו את יעוץ השקעות וניהול תיקים לא עדיף לעשות אותו במקום ניהול ויעוץ השקעות?
מנהל פדגוגי | 21:03  09/07/08
יש לנו קורס שנקרא "ברוקר עצמאי" ויש לנו קורס שנקרא "ברוקר אמריקאי". שני הקורסים הללו מכילים תכנים שאין בקורס "יעוץ השקעות וניהול תיקים". קורס "ברוקר אמריקאי" נחשב קורס מתקדמים וניתן לגשת אליו רק לאחר מעבר קורס "ברוקר עצמאי" או קורס "ניתוח ניירות-ערך".
דיון על קורסים מקצועים במהלך התואר. אני מסיים שנה א, אילו עוד קורסים חוץ מברוקר עצמאי ויעוץ השקעות אתה ממליץ לי לעשות במהלך התואר? בהנחה שאני רואה את עתידי בשוק ההון ובבתי השקעות..?
מנהל פדגוגי | 17:36  10/07/08
תעשה קורס באיביי. נכון שזוהי זירת מסחר לא של ני"ע אלא של מוצרים פיזיים, אבל שלא יהיה לך ספק - מדובר בבורסה לכל דבר עם היצע וביקוש. (חוץ מזה, זה יכול בכיף להכניס לך כמה שקלים בלי סיכון גדול.)
ובכלל...אני מצטער על הבוטות אך האם אתה באמת רציונאלי כאן או שיש כאן שיקולים של אגו ושיווק של המכללה שלך...אני פשוט לא מבין איך זה ישתלם לי להשקיע אלפי שקלים שאין לי בקורס שלא יתן לי ניסיון מקצועי בשוק ההון..
מנהל פדגוגי | 11:38  13/07/08
לא יודע להגיד אם זה ישתלם לך אבל באופן כללי זה מאוד משעשע לראות איך אנשים קונים מוצרים שאתה שם למכירה. בהרבה מקרים מדובר במוצרים שבכלל אין לך (שורט) בדיוק כמו בבורסה אמיתית. זה מלמד אותך הרבה על היצע וביקוש ויכול לתת לך הכנסה נחמדה במקביל ללימודים. חוץ מזה, פעם סוחר תמיד סוחר. היצע וביקוש בשוק הפשפשים זה בדיוק כמו היצע וביקש בשוק באחד העם. פסיכולוגית המונים.
אז הבנתי לגבי שוק ההון אין לך עוד המלצות לקורסים מקצועיים חוץ מיעוץ השקעות וברוקר עצמאי?
מנהל פדגוגי | 20:30  14/07/08
קורס ייעוץ השקעות הוא קורס מאוד מקיף וכולל תכנים של רוב הקורסים בארץ לשוק ההון אז אתה די מכוסה. קורס ברוקר עצמאי כולל תכנים שאין בקורס ייעוץ השקעות ולכן נחשב כקורס משלים. אין לי רעיונות לקורסים נוספים בשוק ההון שיכולים לעזור לך בשלב זה.
" | 21:56  14/07/08
סגור