פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
סטודנט בכלכלה. | 22:36  30/06/08
שלום, אני הייתי רוצה להיות יועץ השקעות, אילו משרות סטודנט שיתנו לי נסיון בשוק ההון עליי לחפש? אני שמעתי על סוחר מעוף..אולי טריידר..אפשר לקבל הסבר על זה?
מנהל פדגוגי | 11:01  01/07/08
בוקר טוב, במידה ואתה רוצה להיות יועץ השקעות עליך פשוט להשתלב בעבודה באחד הבנקים השונים ולגשת לבחינות של הרשות לני"ע. הזמן כבר יעשה את שלו... בברכה, נועם.
סטודנט לכלכלה. | 18:19  01/07/08
אני רוצה לבוא אם נסיון בשוק ההון. אז את יכול בכל זאת לענות על השאלה שלי.
סטודנט לכלכלה | 22:47  02/07/08
שתיתן לי ניסיון בשוק ההון? ומה לגבי סוחר?
מנהל פדגוגי | 09:57  03/07/08
בכדי לצבור ניסיון בשוק ההון עליך לפתוח חשבון מסחר/השקעות ולהתנסות. עדיף כמובן שתעשה איזה קורס מקיף לפני שתסכן כספים בבורסה אבל אין תחליף לניסיון אישי ועכשיו זו תקופה נהדרת לחוות את שוק ההון.
סטודנט לכלכלה | 20:35  03/07/08
איזה קורס מקיף יתן לי את זה? וחוץ מזה עדיין לא עניתה לי על השאלה, נניח ואני רוצה ניסיון בשוק ההון יש איזה משרה שתיתן לי את זה?
מנהל פדגוגי | 22:26  07/07/08
עליך לחוות אותו על בשרך או על בשר אחרים. יש לנו במשב קורס בשם "ברוקר עצמאי" בו אתה חווה את שוק ההון על בשרך. בכדי לחוות את שוק ההון על בשר אחרים עליך להיות מנהל תיקים. תפקידים כגון: יועץ השקעות, יועץ פנסיוני, עובד בק-אופס וכו' אינם באמת אקטיביים למול הבורסה ולכן הניסיון שלהם בתחום זה הוא דל יחסית. מקווה שעכשיו הייתי קצת יותר מובן...
סטודנט לכלכלה | 02:59  08/07/08
ראיתי שיש אצלכם מנהל תיקי השקעות עצמאי. בהנחה שאני עושה עוד במהלך התואר(וזה מה שאני מתכוון לעשות) קורס מקוצר ליועצי השקעות, האם אין קורס יותר מקוצר שיתאים לי?
במקום קורס ליועצי ההשקעות? כלומר ככה אני יוכל לבדי לפתוח חשבון מסחר בבורסה. כלומר זה עדיף על וכולל בתוכו קורס מנהל השקעות עצמאי?
מנהל פדגוגי | 13:56  09/07/08
הממ... יש לנו קורס קצר בשם "ניהול תיק השקעות למשקיע הפרטי" שכל התכנים שלו נלמדים גם בקורס ניתוח ני"ע (לקראת מקצועית א+ב). יש לנו קורס ארוך בשם "מסחר מעשי בבורסות העולם" שהתכנים שלו אינם נלמדים בקורס ניתוח ני"ע. הקורס הראשון מיועד לעקרות בית מיואשות והקורס השני מיועד לשובבים שביננו. אם תגיד לי בדיוק מה אתה מדמיין שאתה עוצם את העיניים וחושב עליך בתחום, אוכל להגיד לך בדיוק מה לעשות בכדי להגיע לשם.
ומקצועית א ליעוץ השקעות נכון?
מנהל פדגוגי | 21:09  09/07/08
קורס "ניתוח ניירות ערך" מכין אותך לשתי בחינות של הרשות. בחינה אחת בשם "מקצועית א'" שזו בחינה אמריקאית ובחינה נוספת בשם "מקצועית ב'" שזו בחינה עם שאלות פתוחות. בחינה מקצועית ב' (או בשמה הקודם "ניהול תיקים") נחשבת לקשה יותר רק בגלל שממש צריך לכתוב ואין מקום לניחושים. המטרה שלה היא לבדוק באם לנבחן יש ניסיון אמיתי בשוק ההון. יועצי השקעות לא חייבים לעבור את הבחינה בניהול תיקים ויועצים פנסיוניים בכלל לא יכולים להרשם אליה (אלא אם כן נרשמו גם לבחינה בדיני ני"ע ואתיקה מקצועית). אנחנו ממליצים לכל התלמידים שלנו במסלול ייעוץ השקעות לגשת לבחינה הזו ולו רק מהסיבה שזה כמעט לגמרי אותו חומר לימוד כמו בבחינה מקצועית א'.
מנהל תיקי השקעות? אני רק צריך לעבור את מקצועית ב'?
ובנוסף - מבחן מקצועית ב' (לשעבר "ניהול תיקים") וסטאז' קצת יותר ארוך (9 חודשים במקום 6).
יספיק לי לרשיון ניהול תיקים?
מנהל פדגוגי | 11:32  13/07/08
ההבדל הוא רק במבחן הנוסף (מקצועית ב') ובמקום ובתקופת הסטאז'.
סגור