פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
אלון | 00:21  18/06/08
נועם שלום רב. אשמח אם תוכל לעזור לי. האם בזמן הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים (התמחות שוק ההון) בשנה השניה, יש אפשרות לקבל פטור מקורסים שכבר עברתי לצורך מבחני הרשות ליועץ השקעות, למרות שלא סיימתי עדין את התואר? תודה מראש.
מנהל פדגוגי | 16:08  18/06/08
מנהל פדגוגי | 17:20  18/06/08
גש עצמאית למבחנים (הרי אתה כבר מכיר את החומר ורמת המבחן נמוכה ממבחני תואר), עבור אותם והתחל לעבוד בתחום עוד במהלך לימודי התואר.
וגם לי היה את זה.. שרציתי לקבל פטורים מקורסים נניח הוא רוצה מחשבונאות, אז אם הוא עבר את הבחינה ברשות למיטב זכרוני האוניברסיטה לא תתן לו פטור על סמך רישוי. והוא לא יכול לגשת רק לבחינה באוניברסיטה, הוא יצטרך לשלם על הקורס. ולזה היתה כוונת המשורר - שהוא צריך לשלם על קורס שנית.
מנהל פדגוגי | 17:58  19/06/08
המצב שלו הפוך. הוא לומד לתואר ורוצה פטורים מהרשות. אתה למדת לרשות ורציתי פטורים מהתואר. מכיוון שחומר הלימוד במסגרת לימודי תואר מקיף ומעמיק מחומר הלימוד במסגרת לימודי רישוי, התואר מזכה בפטור מהרישוי ולא להיפך. הוא בשנה השניה שלו של התואר, כלומר למד את נושאי 3 מבחני היסוד הכבדים של הרשות. לכשיקבל את התואר הנכסף, יוכל לקבל פטור מהרשות מ-3 מבחני יסוד. ההמלצה שלי היא לא לחכות לפטורים אלא לגשת עצמאית למבחנים ולעבור אותם בהצלחה בכדי שניתן יהיה לעבוד בתחום. בקשת פטור עולה כ-400 ש"ח. רישום לכל מבחן יסוד עולה גם סכום דומה. כלומר למעט הזמן הדרוש ללימוד מחדש של נושאי הבחינה, מדובר בסה"כ ב-800 ש"ח הבדל בין קבלת פטור ולבין עשיית 3 המבחנים עצמם. תסכים איתי שבגלל 800 ש"ח לא שווה להפסיד שנתיים... בברכה, נועם.
סגור