פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
שלום נועם, כמה שאלות. החלטתי שאני רוצה ללמוד להיות משווק פנסיוני. אני שואף להתחיל ללמוד לתואר ראשון במנהל עסקים בספטמבר 2009 וכרגע אינני מחזיק בתואר ראשון. רציתי להתחיל ללמוד כבר עכשו לבחינות של משרד האוצר ולהוציא את הרישיון לפני שאני מתחיל את התואר כדי אני יוכל לממן אותם וגם לצבור ניסיון. האם יש לי סיכוי בלי תואר להשתלב בעבודות והאם אתה חושב שהחשיבה של להוציא רישיון לפני שאני מתחיל תואר היא נכונה? כמוכן רציתי לשאול אותך היכן אתה ממליץ לי ללמוד וכמה זמן הקורס בממוצע, קיבלתי תשובות סוטרות מכל מיני מוסדות ב משב הם אומרים שנה וחצי ובמכללה זה כולה חצי שנה? כמוכן כמה זה עולה פחות או יותר? מצטער אם חפרתי :)
מנהל פדגוגי | 20:44  12/06/08
גבריאל שלום, קורסי היסוד במקצוע זה הם גרסת לייט למקצועות אותם לומדים בשנה הראשונה של התואר. בוגרים רבים אמרו לי שהיה להם יותר קל בתואר לאחר שלמדו אצלנו את מקצועות הבסיס. ברור לי מדוע הם הרגישו כך. שנה ראשונה בתואר זו שנה די קשה. זה בדר"כ מגיע לאחר 3 שנים בצבא בהן לא למדת ולוקח זמן לחזור להרגלי בית הספר. לימודי תעודה קלים יותר ואפילו המרצים נחמדים יותר. ברור לי שזה מאוד מקל על תהליך החזרה ללימודים. בעלי תואר בכלכלה מקבלים פטור מלגשת ל-3 מבחני יסוד (כלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון). בנוסף לשלושת המבחנים הללו עליך יהיה לגשת למבחן יסוד נוסף בשם "יסודות הביטוח" ולעוד 2 מבחנים מקצועיים (ביטוח פנסיוני ומקצועית א'). את המבחנים המקצועיים ניתן לעשות גם לאחר תחילת ההתמחות. כמה זמן זה לוקח? תלוי בך כמה מקצועות תבחר לעשות בסמסטר והאם תעבור את המבחנים בפעם הראשונה. יש סטודנטים שלוקחים מקצוע אחד בסמסטר ויש כאלה שלוקחים את כל הארבעה. ההמלצה שלנו היא לקחת שני מקצועות בכל סמסטר. בכל מקרה, הסמסטר עומד להפתח בעוד מספר שבועות והנרשמים עכשיו למשב שוקי-הון מקבלים רענון במתמטיקה ללא תשלום נוסף. מחיר השוק של קורס זה הוא באזור ה-15 אלף ש"ח ויש לנו עכשיו מבצע במחיר של כ-11 אלף ש"ח. בכל מקרה, הרבה בהצלחה. נועם.
דיברתי כבר עם משב היום וקבעתי להגיע אליכם ביום שלישי ליום הפתוח..... עוד שאלה אחת מה לגבי עבודה ? יהיה בעייה לעבוד בתור משווק פנסיוני בלי תואר ראשון או שיש מקומות שאני יוכל לעבוד בלי תואר?
מנהל פדגוגי | 12:41  13/06/08
במצב של היום אני יכול להבטיח השמה כמעט לכל התלמידים שלנו עוד במהלך הלימודים שלהם. אני מקבל כל כך הרבה פניות ממעסיקים שזה לא יאומן. המרצה שלנו של הפנסיוני גם לא פראייר. הוא בכיר בתחום ועוזר המון לתלמידים להשתלב בתחום. כל מי שלמד אצלנו יעוץ השקעות והתקשה למצוא מקום להתמחות הצענו לו לעשות השלמה לפנסיוני במחיר מסובסד. מי שקפץ על ההזדמנות אמר לנו אח"כ תודה. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה!
סגור