פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
נורית | 02:40  07/09/13
שלום אני מתעניינת בהסבה לחינוך לגיל הרך (גננת). יש לי כבר תואר במדעי ההתנהגות. הקורסים נראים לי מאוד מעניינים אך רציתי לדעת- כרגע מבחינת האישיות שלי אני בן אדם כזה שפחות נותן הוראות לילדים אלא הופכת בהרבה מקרים לחברה שלהם, אני מאוד אוהבת ילדים ומסתדרת איתם, אבל לא תמיד מגבילה אותם. אני בחורה מאוד שקדנית שקרוב לוודאי גם אסיים את הקורסים בציונים טובים; אך לחינוך לגיל הרך בוודאי נדרשת אישיות שיותר נותנת גבולות לילדים. האם אלו דברים שנלמדים בלימודים שניתן לשנות במהלך הלימודים? בנוסף כמה זמן נמשכים בערך לימודי ההסבה והאם במהלך לימודי ההסבה עובדים כבר כגננת או בסיומם? זה משנה אם עושים את ההסבה במכללה או באוניברסיטה? מסתכלים על זה? יש השפעה מבחינת שכר? האם יש כיום ביקוש בשוק לגננות? לגבי חינוך מיוחד- רשמת שאין מספיק עבודה בתחום כי יש הרבה סטודנטים שלומדים ופחות עבודה. מדוע אין? כי יש גם ילדים מוגבלים שצריך לעזור ולחנך אז מדוע אין מספיק משרות? מה עבודת גננות דורשת ממך מבחינת אישיות ועד כמה העבודה היא שוחקת ביחס לענפי חינוך אחרים (יסודי, על יסודי וכדומה..). מה ההתמחות הכי טובה והכדאית בחינוך לגיל הרך- גם מבחינה כלכלית? תודה.
מנהלת פורום לימודי חינוך | 17:38  10/09/13
נורית שלום רב, אני מודה לך על פנייתך. 1.בחירת מקצוע הלימוד תלוייה באופי, ברצון וכן בניסיון עבר. עם זאת, ניתנים לך כלים להתמודדות עם מצבים שונים בשטח. 2. משך הלימודים משתנה ממוסד למוסד. מסלול זה, נע בדרך כלל בין שנה עד שנתיים ותלוי במספר קורסי ההשלמות. במהלך הלימודים את נדרשת להתנסות מעשית בשטח. 3. ישנן מכללות המתמחות בחינוך ולכן ישנם מוסדות המעדיפים לקחת אנשי חינוך אשר למדו במוסדות אלו, אך אין השפעה בשכר. 4.ישנו ביקוש בשוק לגגנות וכן לחינוך מיוחד. 5. בנוגע לדרישות שהעבודה דורשת ממך, אני ממצליצה לך להיוועץ עם סטודנטים אשר למדו תחום זה ועובדים כיום במקצוע. 6. בחירת ההתמחות הינה בחירה אישית הנובעת ממניעים אישיים ואופי. לשאלות נוספות אשמח לעמוד לרשותך בפורום זה, אורלי, מכללת אורנים.
סגור