פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
לירז | 12:22  30/06/13
שלום אני מתעניינת במסלול של הסבת אקדמאים להוראה. אני בעלת תור שני. את התואר הראשון (פסיכולוגיה) סיימתי בהצטיינות. רציתי לדעת אם יש מסלול כלשהו למצטיינים שניתן לסיימו בשנת לימודים אקדמית אחת או ב3 סמסטרים והאם יש מימון כלשהו במקצועות מסויימים, כמו מתמטיקה למשל? תודה לירז.
מנהלת פורום לימודי חינוך | 11:37  05/07/13
היי לירז ותודה על פנייתך. מסלול ההכשרה לתעודת הוראה משתנה בהתאם לתכנית שנבנית לך על פי תחום הדעת שלמדת ותחום הדעת המבוקש בתעודת ההוראה. משמע, אם תוכשרי לתעודת הוראה בפסיכולוגיה הלימודים יימשכו בין שנה לשנה וחצי, תלוי בכמות ההשלמות שתצטרכי. כל מסלול אחר שתלמדי ייקח לך יותר זמן. לגבי מימון- אין בידיעתי מידע לגבי עניין זה אך ידוע לי כי קיים מגוון של מלגות חיצוניות שניתן לברר עליהן באינטרנט. שיהיה בהצלחה! אשמח לעמוד לרשותך בשאלות נוספות. אורלי יצחקי- מכללת אורנים.
לירז | 12:04  05/07/13
הי אורלי. קודם כל תודה על תשובתך. שאלה נוספת: הבנתי משיחה עם מדור ההרשמה של מכללת אורנים שאם ארצה ללמוד הסבה להוראה בפסיכולוגיה זה באמת יהיה המסלול הכי קצר אך יחד עם זאת עלי לדעת כי אין כלל קורסים בפסיכולוגיה במכללה. מצד אחד אני שמחה על כך שאסיים את ההסבה יותר מהר אך מצד שני קיים בי החשש לגבי רענון החומר בפסיכולוגיה כי עברו מספר שנים מלימודי התואר... מניסיונך זה אמור להוות בעיה או שברגע שאת נכנסת לבית ספר כלשהו מעבירים לך בדיוק מה החומר שאמור להילמד? שיקול נוסף הוא שפסיכולוגיה הוא מקצוע בחירה לעומת מתמטיקה למשל ורציתי לדעת אם את יודעת לגבי הביקוש בשוק למורים לפסיכולוגיה? אני מאוד אוהבת את המקצוע הזה ולכן נוטה לכיוון אבל כמובן רוצה מקצוע שאמצא בו עבודה לאחר מכן.
מנהלת פורום לימודי חינוך | 15:11  20/07/13
היי לירז, קשה לי לומר לך לגבי התמודדותך עם החומר הלימודי, את היא זו שצריכה לדעת אם תצליחי לרענן את הנושאים בעצמך או שלא...נסי כבר עכשיו לבדוק עם זה מתאים לך ועברי על החומר קצת בכל ערב. ביקוש של מקצוע מסוים משתנה בהתאם לעיתוי החיפוש, אזור מגורייך, והיצע וביקוש ולכן לא ניתן לדעת מה יהיה מבחינת ביקוש עד שתסיימי את לימודייך. שיהיה בהצלחה!
גלי | 13:49  02/08/13
אני גם התעניינתי בזמנו לגבי הסבת אקדמאים להוראה במכללת אורנים בצפון שמציעה לימודים אקדמיים לתואר ראשון ושני בחינוך + תכנית לימודים מקוצרת למי שמגיע עם תואר קיים ורוצה לעשות הסבה. הם מציינים באתר שלהם לגבי ההסבה שניתן לרכז את הלימודים ביחידות זמן מוגדרות עד לצבירת מכסת השעות הנדרשת ואני יודעת בוודאות שיש להם גם קורסי קיץ כדי להקל על העומס ואולי לקצר את תקופת הלימודים. הכי טוב זה להתקשר אליהם ולברר את הנושא בהתאם לתואר הקיים ולנתונים הספציפיים כי יכול להיות שמדובר בתכנית לימודים מותאמת לכל אחד
סגור