פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
בת חן | 08:57  28/12/11
שלום, אני בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, אך מעוניינת לפנות לתחום ההוראה. תחום הייעוץ החינוכי מאוד מעניין אותי, אבל לפני כן אני רוצה להתנסות קצת במערכת על מנת לגלות שזה באמת התחום בו אני רוצה לעסוק. תחילה חשבתי לעשות רק תעודת הוראה להתחיל ללמד ומשם להמשיך הלאה- כי ברוב המקומות צריך ניסיון של שלוש שנים על מנת להמשיך לתואר שני בייעוץ חינוכי. אך, שמעתי שיש את התוכנית של ה MTEACH, הבנתי שהתוכנית הזו היא תוכנית הסבה לאקדמאים. האם גם היא מקנה תעדות הוראה? האם תעדות ההוראה שאני עושה במסגרת התוכנית הזו יכולה להיות רק בתחום הפסיכו/סוציו שאותו למדתי בתואר ראשון? או שאני יכולה לבחור מקצועות נוספים. האם זו תוכנית ממולצת/נחשבת בשוק? ושאלה אחרונה האם יש הבדלי שכר בין מורים עם תואר שני בחינוך לבין מורים עם תואר שני בתוכנית הזו.? תודה רבה וסליחה על כמות השאלות
יערה | 11:34  28/12/11
שלום שמי יערה, אני מצטרפת לשאלות של בת חן בנושא ה M TEACH. קצת על עצמי, יש לי תואר ראשון במתמטיקה מאוניברסיטת חיפה, מזה כמה שנים אני עובדת בהייטק ולאחרונה אני חושבת על הסבת מקצוע לתחום החינוך. שמעתי מחברה על תכנית הM TEACH המשלבת תואר שני עם תעודת הוראה, האם ניתן לקבל מידע מפורט, ככל הניתן, על התכנית? מה היתרונות שלה על פני הסבה רגילה? בררתי לגבי תנאי הקבלה לתכנית במכללת אורנים ובבית ברל, האם ישנם מקומות נוספים בהם ניתן ללמוד בתכנית זו? האם קיימים הבדלים בין המוסדות השונים?
שני | 14:08  28/12/11
היי, אני לומדת שנה שנייה בתכנית ה- MTEACH בבית ברל. אני נכנסת לפעמים לקרוא פה הודעות ולהגיב. אם אוכל לעזור מעט – בשמחה :) היתרונות הכי גדולים בתכנית (ביחס להסבה רגילה ובהנחה כמובן שאת רוצה להשתלב בתחום ההוראה): 1) תעודת הוראה ותואר שני בשנתיים (תואר שני הוא גם תוספת שכר בהמשך וגם אפשרות להגיש לבגרויות בתיכונים) ו- 2) עזרה מאוד גדולה במימון התואר מטעם משרד החינוך (השתתפות כמעט מלאה במימון שכ"ל וגם מלגות קיום). חשוב להגיד שהמלגות הן תמורת התחייבות לעבוד בהוראה בהמשך. לגבי המוניטין – התכנית חדשה אבל אם לשפוט לפי ההתעניינות בבתי הספר – אז כנראה שכבר שמעו עליה לא מעט ומחכים למחזור הבוגרים הראשון. בסטאז' בבית הספר נתקלתי בתגובות מאוד חיוביות בכל אופן. לגבי איפה ללמוד – התכנית קיימת כבר במספר מכללות להוראה (בגדולות ובטובות). לדעתי תנאי הקבלה הם אחידים שכן הם תנאי קבלה של משרד החינוך. מה שכן – חווית הלמידה היא קצת שונה בין המכללות. אני מציעה לך להגיע לימים פתוחים או לייעוץ בכל המכללות הרלוונטיות לך ולבדוק איך האווירה, האנשים והרמה (אני לפני שנתיים הייתי בימים הפתוחים בלוינסקי באורנים ובבית ברל ובסוף בחרתי באחרונה בגלל איזה תחושה מאוד טובה שהיתה לי במקום. בינתיים לא מתחרטת ודי מרוצה). בכל מקרה – התכנית באמת אחלה והתכנים מעניינים וברמה גבוה. מקווה שעזרתי. אם תרצי לשאול שאלות נוספות – אני אשמח לענות :)
בת חן | 14:29  28/12/11
ראשית, תודה רבה על התשובה המפורטת. אשמח אם תוכלי להתיחס למספר שאלות נוספות. אם אני בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ואני רוצה ללמד סספרות/אזרחות או כל מקצוע הומני אחר כיצד ניתן לשלב את זה עם התוכנית אם בכלל... דיברת על עזרה במימון התואר- יש גוף מסויים שמטפל בזה או שפשוט מגישים את המלגה הרגילה למשרד החינוך ודרך זה הכל מתצבע? כמה זמן אני מחוייבת לעבוד בתחום אם הם עוזרים במימון הלימודים? הגיוני שנתוני הקבלה קצת יותר נמוכים מנתוני קבלה לתואר שני בייעוץ חינוכי- כלומר שברוב המקומות ניתן להתקבל עם ממוצע 80? האם בסיום התואר ישנה עדיפות לבוגרי המסלול להתקבל לעבוד במוסדות החינוך? הרי בסופו של דבר מדובר בבוגרי תואר ללא ניסיון בתחום החינוך. תודה רבה
שני | 14:50  28/12/11
הי בת חן אין בעיה. בכיף. גם אני התייעצתי עם כל מי שהצלחתי למצוא לפני שנרשמתי.. עד כמה שאני יודעת – את יכולה ללמוד בתכנית ה- MTEACH את התחום בו יש לך תואר ראשון. אני לא בטוחה מה זה אומר לגבי מדעי ההתנהגות האמת – ואולי שווה לך לבדוק עם המוסדות המלמדים את התחום (את יכולה להתקשר למזכירה של התכנית אצלנו שהיא גם בקיאה בדברים האלו וגם מאוד נחמדה. קוראים לה תהילה הטלפון שלה הוא: 09-7473171). לגבי עזרה במימון התואר – ההתחייבות היתה לעבוד שנתיים בהוראה עבור כל שנה של הלוואה (בערך). הסידור שנה שעברה היה ששילמנו חלק משכר הלימוד בתחילת השנה (עם הסדר קבע לבנק וכאלו) ובהמשך כשהגיעו המלגות ממשרד החינוך היה לנו 30 יום לשלם את שאר הכסף לשכר הלימוד. המלגות הגיעו במרוכז דרך המזכירות בערך ביוני. השנה בינתיים שלמתי משהו כמו 1000 ₪ והתחייבות להסדיר את השאר הכסף ברגע שיגיעו המלגות. אני לא עד כדי כך מכירה נתוני קבלה לתואר שני בייעוץ חינוכי אז אני לא יודעת להשוות.. לגבי עדיפות לבוגרי התואר – את לא מתמודדת מול מורים עם ניסיון. את מתמודדת מול בוגרי תואר ראשון שהם חסרי ניסיון בדיוק כמוך (למרות שגם זה לא מדויק כי הסטאז כן נותן לך ניסיון כלשהו). אז ברור שיש לבוגרי התכנית עדיפות עם תואר שני, ידע רחב יותר וניסיון חיים ! טוב, ככה לפחות אני רואה את זה :-)
בת חן | 09:39  02/02/12
היי שני, רציתי לשאול שאלה נוספת לגבי סיום המסלול- הבנתי שבסיום התואר אני מחוייבת לעשות סטאז'-כלומר שכל מורה עושה סטאז' שנה. האם מציאת בית הספר נעשת באופן עצמאי או שיש התערבות של משרד החינוך? תודה רבה
הי בת חן, בגדול – את אמורה למצוא לבד את בית ספר לעשות בו את הסטאז' שזה כבר עבודה בתשלום ולא כמו העבודה המעשית במהלך הלימודים שזה המכללה ארגנה. משרד החינוך לא מתערב אבל את יכולה לפנות כמובן למפקחת האזורית (ואני מניחה שהיא תנסה לעזור. בכל זאת – משרד החינוך נתן לנו הרבה מאוד כסף להכשרה...) אני מאמינה שלא תהייה בעיה. כבר השנה (שנה ב) יש איתי לא מעט סטודנטים שהתחילו לעבוד (עוד לפני סיום התואר) ומצאו את העבודה כאמור לבד. אז אני בהחלט מקווה לטוב :)
גלית בלו | 21:04  28/12/11
שלום, בסה"כ ענו לך באופן די מפורט על התכנית - כאמור, יש יתרונות לתכנית מבחינת שכר, לימוד בתיכונים, ניסיון חיים, השכלה וכו'. קיימות מכללות בהן ניתן ללמוד את התכנית גם אם את מגיעה מתחום שונה (למשל ממדעי ההתנהגות לספרות) - תצטרכי לעשות השלמות בתחום הדעת בו תבחרי. אני מצטרפת להמלצה לבדוק כמה מכללות להוראה שבהן נלמד התחום אותו את מעוניינת ללמוד, לקבל מידע, להתרשם ורק אז לקבל החלטה. בהצלחה!
בת חן | 12:03  29/12/11
בקשר להיותי בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות נאמר לי שעלי לעשות שלמות לאזרחות (למשל) ושאם יש לי יותר מ 8 השלמות אז אני לא יכולה לגשת למסלול הנ"ל. האם זה נכון לגבי רוב המכללות? האם יש תחומים נוספים שקשורים למדעי ההתנהגות וניתן לעשות אליהם השלמה? הבנתי שבודקים את הגליון ציונים שלי ולפי הקורסים שעשיתי אומרים לי כמה השלמות יש לי לעשות- מה הסיכוי שיהיו לי קורסים שקשורים לספרות/אזרחות? הרי למדתי מדעי ההתנהגות ורוב הקורסים שלי הם בתחום הסוציו פסיכו.
גלית בלו | 17:42  02/01/12
בחלק מהמכללות אם יש לך יותר השלמות זה פשוט ייקח לך יותר זמן (נניח שנת לימודים להשלמות ואז תתחילי את המסלול). כמו שאת רואה, הדרך הטובה ביותר היא לבדוק בכמה מכללות באופן ספציפי לגבייך.
ליליה | 14:34  17/01/12
היי שני, אני גם מתעניינת בלימודים לתואר שני.... איזה תחום את לומדת???? אני מתעניינת בהוראה לתואר שני בכימיה, את מכירה אנשים שלומדים בתוכנית הנ"ל בבת ברל? את מרוצה מהמכללה? זה נכון שאת הסטאז'/ התמחות אני אצטרך לעשות באזור השרון בגלל מיקום המכללה??? אני מגיעה מהייטק, את יודעת האם שנות עבודתי בתחום הכימיה נחשב כוותק?? אשמח אם תעני לי על שאלותיי המשך יום טוב
שני | 14:45  17/01/12
הי ליליה, אני אנסה לעזור למרות שנראה לי שכדאי לך לברר את הדברים בצורה רשמית. אני לומדת תעודת הוראה בספרות. כימיה ממש לא התחום שלי אבל לדעתי יש אפשרות לעשות את המסלול של ה- MTEACH עם תעודת הוראה בכימיה. ובלי קשר – יש לא מעט יוצאי הייטק בתכנית הזו. הכי טוב שתתקשרי למזכירה של התכנית לבדוק (כבר פרסמתי את הטלפון שלה באחת ההודעות הקודמות). לגבי הסטאז' – לדעתי את ממש לא חייבת לעשות את הסטאז' באזור, אבל שוב – כדאי שתבדקי. ולגבי אם אני מרוצה או לא – אני מרוצה מאוד (אחרת באמת לא הייתי טורחת לכתוב את הדברים). היחס גם של המרצים וגם של המזכירות הוא מעולה ואדיב ומתחשב (ובמיוחד בהשוואה לתואר הראשון באוניברסיטה ! עולם אחר...). ואני באופן אישי אוהבת את המקום ואת האווירה מאוד ובאה ממש בכיף ללימודים. שיהיה לך בהצלחה !
ליליה | 14:47  17/01/12
תודה על המענה (-:
ליליה | 13:36  16/02/12
היי שני, אפשר לקבל את הטלפון שלך,הייתי רוצה להתייעץ איתך... את יכולה לשלוח לי למאייל liliyaabr@gmail.com. תודה
סגור