פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
יפעת | 10:12  11/12/11
שלום רב, איפה ניתן ללמוד חינוך (כחוג) בשילוב עם תעודת הוראה? מה היתרון של תעודת ההוראה? ולאילו תפקידים ניתן להגיע מהתואר בחינוך במידה ואני מחליטה לא להיות מורה? התחלתי לברר בכמה מוסדות - מה ההבדל בין תל חי למכללת אורנים מבחינת התואר בחינוך?
גלית בלו | 08:51  12/12/11
תואר בחינוך עם תעודת הוראה ניתן ללמוד במכללות להוראה. אני מבינה שאת מאזור הצפון - שם יש את אורנים ואת גורדון למשל. בתל חי (וכן באוניברסיטאות ובמכללות אחרות שאינן מכללות להוראה) התואר בחינוך נלמד כ-BA ללא תעודת הוראה, ולאחר התואר אפשר להשלים לתעודת הוראה. ההבדל הוא שמכללה להוראה מכשירה אותך במהלך הלימודים ומספקת התנסות מעשית במסגרות חינוכיות כבר במהלך התואר. עם תואר בחינוך ותעודת הוראה ניתן להתקדם לתפקידים שונים, תלוי במסלול בו תבחרי, למשל ייעוץ חינוכי, אבחון דידקטי, התקדמות בתפקידים בתוך ביה"ס ועוד.
היי , בתל חי התואר פותח לך יותר אפשרויות להמשךופחות מגביל אותך למסלול של הוראה בתור סטודנטית לחינוך שנה ב' המעוניינת להמשיך לתרפיה באומנות. ידעתי שאין לי טעם בלימודים של 4 שנים והוראה. מB.A בחינוך אפשר להמשיך לתרפיות למינהם ולפנות לתחום הטיפולי כמו טיפול באמצעות בע"ח תחשבי על זה :)
יפעת | 08:54  15/12/11
היי תום, תודה על העזרה! חשבתי על התגובה שלך, מדוע אני סוגרת לעצמי את האופציות במידה ואני בוחרת במסלול הכולל תעודת הוראה? ההפך - אני משאירה את כל האופציות פתוחות, במידה ואחליט להיות מורה בעתיד, אצטרך לעשות תעודת הוראה, לא? אינני יודעת כרגע לאיזה מסלול ארצה להמשיך בעתיד - תרפיות או תואר שני בתחום החינוך. כרגע, אני מעוניינת ללמוד תואר בחינוך שיכול להציע לי גם תפקידים אחרים בתחום - לא רק הוראה, בגלל זה אני מתלבטת בין אורנים לתל חי - האם כדאי מלכתחילה לבחור בתעודת הוראה ולהשאיר את האופציות פתוחות בפניי.
גלית בלו | 07:37  16/12/11
אם את שוקלת לעסוק בהוראה כדאי שתהיה לך תעודת הוראה. אם היית אומרת שבכל אופן את לא מתכוונת לעסוק בתחום הזה, הייתי ממליצה לך אולי לוותר על תעודת ההוראה. אני, בכל אופן, לא רואה איך תעודת הוראה סוגרת דלתות.
משום שתואר בהוראה הוא B.E.D ולא B.A . בתל חי את תעשי B.A ותלמדי לאוו דווקא תכנים של הוראה- אלא תכנים נוספים של תואר במדעי החברה כמו למשל סטטיסטיקה באופן יותר מורחב מה שאומר פחות השלמות לתואר שני שלא מהתחום ההוראה. ואם תרצי בנוסף להמשיך להוראה תמיד תוכלי גם במסגרת התכנית של תחלל חי שבשת"פ עם אורנים
היי תום, תודה על התגובה. תוכל להסביר לי על השיתוף פעולה בין תל חי לאורנים? לא שמעתי על זה, האם זו תכנית מיוחדת? איפה זה מתקיים - לומדים בשתי המכללות? אשמח לתגובתך.
סגור