פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
אני מתעניינת בתחום החינוך, יותר בכיוון של ייעוץ חינוכי או אבחון דידקטי וקצת פחות בהוראה בפועל . ככל הנראה אעשה תואר ראשון בחינוך + תעודת הוראה בדוד ילין בירושלים. השאלה היא קודם כל אם צריך ותק בהוראה בפועל (ואם כן אז של כמה ) ע"מ להתפתח לכיוונים הנ"ל, שאלה נוספת היא האם זה קריטי אם למשל בתואר ראשון אלמד חינוך לגיל הרך ואז בתור יועצת חינוכית או מאבחנת דידקטית ארצה לעבוד עם גילאי בית ספר יסודי? שאלה אחרונה- איפה מלמדים את שני התחומים באזור ירושלים כיוון שאם הבנתי נכון לא מלמדים אותם לתואר שני בדוד ילין. תודה רבה על העזרה.
באבחון דידקטי בד"כ יש צורך בוותק בהוראה בפועל וכן בהכשרה לחינוך המיוחד. באופן כללי כדאי שההכשרה תהיה כמה שיותר רלווטית לתפקיד אותו תרצי למלא בפועל בעתיד, לכן לייעוץ חינוכי עדיף שמהתחלה תכירי את טווח הגילאים איתו תעבדי וכד'. אבחון דידקטי בד"כ נלמד כקורס ולא כתואר שני, בדוד ילין יש מסלול לאבחון כישורי למידה וכן יש שם מסלול לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה ועם קשיי התנהגות. מוסדות לימוד בהם יש תואר שני בייעוץ חינוכי או קורסים לאבחון דידקטי קיימים אך לא באזור ירושלים (למשל בר"ג, בבית ברל ועוד).
סגור