פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום רב, הרבה פעמים יוצא לי להעביר שיעורים פרטיים בבית התלמיד, לפעמים קורה מצב שהשיעור מועבר בחדר של התלמיד/תלמידה כשהשולחן הוא קטן ואנחנו יושבים צמוד מדי עם התלמיד, אני מאוד מפחד מהמצבים האלה וכמורה צעיר לא ממש יודע איך להיתנהל במצבים מהסוג הזה ? אני מנסה להימנע מכל מגע עם התלמיד בכל דרך אפשרית. הרי לא חסרים מקרים שתלמידים או הורים פירשו מצבים שקרו בצורה לא נכונה והקריירה של המורה נהרסה ואפילו נפתח נגדם הליך פלילי ללא עוול בכפם. אבל לפעמים כשאנחנו יושבים קרוב ואני מסביר משהו לתלמיד נוצר מגע פיזי בלתי מכוון מצידי או מצד התלמיד,איך עדיף להיתנהג בסיטואציואיות האלה? אולי לבקש מההורים שהשיעורים יתנהלו במקום שבו אני לא אשב ליד התלמיד אלא מול התלמיד כי החוק אוסר ישבה כזאת? או אים אין אפשרות בבית לספק מרחב יותר גדול אז לבקש שהשיעורים יתנהלו כשהדלת בחדר של התלמיד פתוחה? אני לא רוצה לאבד לקוחות ולהעליב את ההורים שבוטחים בי ואני לא יודע מה הדרך הנכונה להגיד להם שישיבה צמודה מדי עם תלמיד(במיוחד תלמידה) היא אסורה? מה בדיוק החוק אומר לגבי המצבים האלה של מרחק ישיבה של מורה עם תלמיד? לפעמים כמורה צעיר שמלמד בבית הספר אני מקבל "מחמאות" מהתלמידות כמו "אתה חמוד" וכו'... או שאלות אישיות כמו "יש לך חברה"? מה כדאי לי לעשות בכל המצבים האלה שהייתי מעדיף להימנע מהם? סליחה מראש על ההודעה הארוכה והשאלות המורכבות!!! בברכה, אבי
אני ממליצה לך להתייעץ עם יועצת בית הספר לגבי המקרים בבית הספר. לגבי השיעורים הפרטיים - כדאי תמיד להשאיר דלת פתוחה ולמרות הקושי, למצוא דרך ישיבה שתהיה נוחה לך ולתלמיד. אפשר להציב את השולחן ביניכם או כל הסדר אחר.
סגור