פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
אני בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות התמחות בפסיכולוגיה. אני מעוניינת לעסוק בתחום הייעוץ החינוכי ולכן כבר בשנה הקרובה אני מתחילה לימודי תעודת הוראה. האם זה נכון שצריך לעשות סטאז לאחר שמסיימים תעודת הוראה? האם זה שאני אמשיך ישירות לאחר התעודת הוראה לתואר השני בייעוץ חינוכי ייחייב אותי לעשות סטאז'? בנוסף רציתי לשאול איזה תפקידים יכולים להפיתח בפני בוגרי תואר שני בייעוץ חינוכי מלבד תפקיד היועצת בבית ספר. ושאלה אחרונה היא האם ניתן לשלב בתחום הייעוץ החינוכי את התחום של האבחון הדידקטי או שזה תחום בפני עצמו ונלמד באופן נפרד. אם ניתן לפרט קצת על לימודי האבחון הדידקטי אני אשמח מאוד. תודה רבה
הסטאז מעניק לך רשיון הוראה, וזוהי השנה הראשונה שלך במוסדות של משרד החינוך. בלעדיו לא תוכלי לעבוד בבתי ספר. היועצת החינוכית עובדת בעיקר בבתי ספר האבחון הדידקטי זוהי תעודה נפרדת. בימים אלה משרד החינוך מחליט מה יהיו התנאים והדרישות לאבחון. ע עכשיו הצורך בתעודת הוראה לחינוך המיוחד.
האם כדי להיות יועץ חינוכי משנה איזה תעודת הוראה יש לי? אני נרשמתי לתעודת הוראה לחינוך מיוחד, אם מאוחר יותר אחליט ללמוד יעוץ חינוכי במסלול רגיל ולא במסלול של חינוך מיוחד האם אוכל להיות יועצת בבה"ס רגיל כשתעודת ההוראה שלי היא בחינוך מיוחד?
סגור