פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
קרן | 23:24  06/05/11
שלום, אני בת 32 אם לשלושה ילדים קטנים גרפיקאית במקצועי לאחרונה התחלתי לברר לגבי לימודי חינוך ברצוני ללמד כיתות א, אני הרבה בודקת באינטרנט על מכללות והלכתי לכמה יועצים שונים ניתקלתי בכמה קשיים: 1. תנאי קבלה יש לי פסיכומטרי אבל הבהירו לי שהוא כבר לא בתוקף (לפני 10 שנים- אנני מתכוונת לעשות שוב את הסיוט הזה) 2. במכללות כמו לוינסיקי, סמינר הקיבוצים אחווה וכד' הלימודים מאוד אינטנסיביים 5 ימים בשבוע עד שעות הערב ואנני יכולה ללמוד בלחץ שכזה עם ילדים קטנים ועבודה. די מצער אותי על כך כי במכללות אלו הסבירו לי שזה 4 שנים עם עבודה מעשית ובסופו של דבר עם תעודת הוראה מסיימים. היום הייתי במכללת רמת גן ששם לומדים חינוך ומקבלים תואר אוניברסיטאי B.A ולא B.E.D כמו במכללות ההוראה אחת השאלות האם זה משנה? התרשמתי במכללה זו שמבחינת לוח השעות הם באים לקראת התלמיד ולפי נחיותו אם זה לימודי ערב/שישי. וללא תנאי קבלה שגם פה יש לי שאלה הרי במכללות החינוך תנאי הקבלה גבוהים בגלל דרישות משרד החינוך אז אייך במכללת רמת גן לא מבקשים תנאי קבלה ועדיין התואר שלהם נחשב בשוק העבודה, אני יודעת שאני צריכה לעשות לאחר מכן תעודת הוראה אז בסופו של דבר מסתכלים על התעודה או התואר? האם זה באמת משנה איפה לומדים או שללכת לפי מה שנוח לאורך החיים שלך ? והאם יש איזשהי דרך קיצור ללמוד הוראה כי לפי החישוב שלי אני צריכה עכשיו בערך 5 שנים ללמוד עד שאני יהיה מורה ז"א שרק בגיל 37 אני אצא לשוק העבודה זה לא מאוחר מידי, והאם זה ישנה שאני יהיה מורה מחליפה בבית ספר אם זה מתחיל לצבור לי משהו במשרד החינוך? אני יודעת ששאלתי הרבה שאלות אבל אני די מבולבלת אודה לך מאוד אם תוכל לענות לי עליהם, תודה רבה!
נועה | 14:19  08/05/11
קרן שלום, יש מגוון דרכים להגיע לתעודת ההוראה המיוחלת. מבחינת תנאי הקבלה אם את לא מעוניינת לעשות פסיכומטרי, יש קבלה למסלולים של הגיל הרך ויסודי על בסיס ממוצע בגרויות. בנוסף, קחי בחשבון שהשנה הרביעית היא סטאג' בתשלום ואת רוב הלימודים אפשר לסדר ולנסות לצמצם ל-3 ימי לימוד. BA ו-BED זה ממש לא אותו דבר, ב-BA אין למעשה את תעודת ההוראה ואת הפן הפרקטי של ההוראה. דרך נוספת היא לעשות תואר ראשון כלשהו (BA), ולהוסיף מסלול של הסבה לחינוך, בערך שנה וחצי- שנתיים. ואז הלימודים כולל ההסבה יהיה הרבה יותר קלילים מבחינת המערכת שעות השבועית. במכללה שלנו אנו ממליצים על מסלול של אנשים עובדים של אוניברסיטת ן גוריון, מסלול של 3 שנים, יומיים בשבוע ולאחריו השלמה לתעודת הוראה. בדרך זו מתווספת בסך הכל חצי שנה ללימודים של תואר ראשון ותעודת הוראה (סה"כ 4.5 שנים), במקום 4 שנים במסלול הרגיל לחינוך (BED). התוצאה זהה! לפרטים נוספים ופגישת ייעוץ, מכללת אחוה 3622*
קרן | 14:50  08/05/11
אני הייתי אצלכם במכללת אחווה והבנתי שהתואר שאתם מציעים לאנשים עובדים לא נוגע להוראה זה נכון? כי הייתי מעוניינת ללמוד לפי המתכונת שאמרת זה נראה לי שדווקא מתאים מה תנאי הקבלה למסלול זה?
נועה | 15:08  08/05/11
נכון, התואר הוא לא בחינוך, הוא רב תחומי של אוניברסיטת בן גוריון, אך הוא קליל ונוח מבחינת השעות והימים וניתן להמשיך ממנו להסבה בחינוך. מבחינת תנאי הקבלה : תעודת בגרות מלאה ופסיכומטרי 400-450 (באוניברסיטה יותר גמישים עם התוקף, את יכולה ליצור איתנו קשר, למסור תעודת זהות ואנו נבדוק לך דרך האוניברסיטה את התוקף).
לצערי התוקף של הפסיכומטרי עבר עשיתי אותו לפני 10 שנים
זה בסדר, יש סיכוי. תיצרי איתנו קשר 3622* מרכז מידע מכללת אחוה.
אין בעיה אני אצור תודה רבה המשך יום נעים
שני צור | 12:00  09/05/11
מכללת רמת גן אינה מכללה להכשרת מורים ולכן גמישה יותר מבחינת תנאי הקבלה והימים. במכללות להוראה התואר כולו מוכוון הוראה ולכן מקבלים ממנו המון כלים מעשיים להתמודדות בשטח לעומת כל תואר אחר בחינוך שהינו תיאורטי לגמרי. בסופו של דבר ההסבה תיקח לך בד"כ עוד שנתיים ואז יוצא שאת לא חוסכת אלא מאריכה את שנות הלימוד. מבחינת הגיל - רבים מתחילים לעבוד בהוראה בין גיל 35-40 אז אין לך מה לדאוג.
קרן | 17:48  09/05/11
כל מה שאמרת נכון אני מעדיפה מאוד ללמוד באחד ממכללות החינוך הבעיה היא שהלימודים כל יום בבוקר עד שעות אחה"צ ואני אמא לשלושה ילדים ועובדת בבקרים אז לצערי הרב אין ביכולתי ללמוד במכללות אלו ולכן במכללת רמת גן אני אצליח ללמוד מבחינת לוח זמנים , בדקתי את הכל ובסופו של דבר אני צריכה ללכת לפי שגרת חיי וזה משהו עובדתי עם כל הצער בדבר.
שני צור | 08:32  10/05/11
בהצלחה
סגור