פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום לך ד"ר שני צור שמי נדין ואני כרגע שנה ג' במכללת צפת לומדת חינוך מיוחד ופסיכולוגיה רב תחומי...ואני נורא בתלבטת לגבי המשך לימודי כמורה לחינוך מיוחד ושאלותיי אלייך הן:(סליחה על השאלות המרובות פשוט אני מאוד מבולבלת ולא רוצה כל פעם לצוץ עם שאלה חדשה אז שאלתי אותם פעם אחד וביחד)אודה לך מאוד אם תעני לי ותסדרי לי קצת את העיניים בראש. 1)האם כדאי להמשיך ולעשות תעודת הורא בחינוך המיוחד? 2)האם סיכויי למצוא עבודה בצפון כמורה לחינוך מיוחד הם גבוהים ? 3)מהו שכרו של מורה לחינוך מיוחד מתחיל? 4)כמובן שאני מעוניינת לעבוד עם אוכלוסייות רגילות כגון תלמידים שהם לקויי למידה,בעלי הפרעות קששב וריכוז,בעיותתר רגשיות, ולכן באילו בתי ספר אוכל להשתלב כמורה לחינוך מיוחד ,כלומר האם אוכל ללמדת בבתי ספר כמו מפ"תן ?ואם כן אילו מקצועות אוכל ללמד אותם? 5)האם אוכל להיות מורת שילוב ?ומורה מתקנת בכך שאני יעשה תעודת הוראה בחינוך המיוחד? 6היות ולא השתלבתי בבית ספר רגיל (למרות שאני מקווה להשתלב בבית ספר רגיל)באילו עוד מקומות עבודה אוכל להשתלב חוץ מבתי ספר.? 7)האם מעמדי יהיה זהה למעמד מורה שעושה BED לביני שאני תחילה עשיתי תואר שהוא רב תחומי בחינוך מיוחד כלומר ישלי רק 64 נ"ז לתוא ותעודה בחניוך המיוחד? 8) האם ברוב בתי הספר הרגילים יש כיתות לחינוך המיוחד?האם אוכל ללמד למשל בוי"צו? 9)האם יש בדל בין תעודת הוראה ממכלה ערבית לבין מכללה ישראלית?
1)כן 2)בצפון חסריםמורים אבל לאו דווקא בחינוך המיוחד 3)כמו מורה רגיל (קצת מעל 5000)+גמול חינוך מיוחד 4)עם תעודת הוראה תוכלי להשתלב בבתי ספר כאלה. תוכלי ללמד מקצועות לפי ההתמחות שתעשי במסגרת תעודה ההוראה וגם מעבר לכך - על פי חוברות תו"ל 5)כן 6) מועדוניות, בתי חולים, בתי סוהר לילדים 7)כן 8) לא בכל בתי הספר יש כיתות לחינוך מיוחד אבל יש ילדים משולבים בלא מעט בתי ספר ואיתםתוכלי לעבוד 9)לא אמור להיות הבדל אם שתיהן מכללות לחינוך.
סגור