פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
ורד קופרמן | 22:11  26/12/10
שלום רב, שמי ורד. אני כרגע סטודנטית שנה ג' להנדסה ביו רפואית, אבל מרגישה במקום ה"לא נכון", ושוקלת לעבור לתחום ההוראה. קודם כל, שאלה טכנית- האם אחרי תואר ראשון בהנדסה+תעודת הוראה אני אוכל ללמד מתמטיקה? והאם אוכל גם להגיש לבגרויות? (אגב, מה לגבי תנ"ך? האם נדרש תואר ראשון רלוונטי? או שבמסגרת לימודי התעודה אפשר ללמוד הוראת תנ"ך?) דבר שני- האם יש חסרון, לדעתך, בלימודי תעודת הוראה על פני תואר ראשון בחינוך? אני שואלת כי אני מתלבטת האם לסיים את התואר בהנדסה ולהוציא תעודת הוראה, או שאולי עדיף לפרוש מהתואר, ולהתחיל מהתחלה תואר ראשון בחינוך? הייתי מאוד שמחה לקבל תשובה כנה לשאלות. אני רק אציין שברור לי שמדובר ב*דעה* ולא באמת מוחלטת. יש פה הרבה מאוד גוונים של אפור.. עדיין, הייתי שמחה לשמוע דעות נוספות. (סתם בשביל רקע טכני- ממוצע כרגע 77, ממוצע בגרויות 110, פסיכו' 740) תודה, ויום נעים :)
שני צור | 18:45  27/12/10
1. אחרי תעודת הוראה תוכלי ללמד מתמטיקה. על מנת להגיש לבגרות רשמית צריך לעשות תואר שני, אבל בשטח חסרים מורים ולכן לא תמיד נדרש תואר שני. 2. להוראת תנ"ך תוכלי לעשות הסבה - תצטרכי ללמוד התמחות ולימודי הוראה, אך לא את כל התואר מחדש. 3. בדיעבד, לא נראה שכדאי לך עכשיו לפרוש מהתואר כי יהיו לך המון השלמות. סיימי את התואר ועשי הסבה להוראה. אל תוציאי אנרגיות מיותרות על התחלת תואר מחדש.
ורד קופרמן | 22:28  27/12/10
תודה על התשובות:) אגב, האם אוכל ללמוד במסגרת תעודת ההוראה גם לימודי מתמטיקה וגם תנ"ך במקביל? ואם אפשר, שאלה נוספת- מה ההיקף (בגדול) של לימודי תעודת הוראה? מבחינת שעות שבועיות, או סה"כ שעות שנדרשות. כלומר, ברור שזה משתנה ממכללה למכללה, ומתחום התמחות אחד לאחר- אבל אני מניחה שיש איזשהו טווח סביר של שעות שבועיות. כשחיפשתי באתרי אינטרנט של מספר מכללות- לא כל כך הצלחתי למצוא את התשובה. לצורך העניין- תעודת הוראה ללימודי על יסודי- מתמטיקה.
שני צור | 17:19  28/12/10
1. ברוב המקרים לא תוכלי ללמוד גם תנ"ך וגם מתמטיקה ביחד. תוכלי בסיום תעודה אחת לעשות תעודה נוספת. 2. זה בד"כ בהיקף של 2-3 ימים במשך שנתיים
ורד קופרמן | 18:07  28/12/10
עזרת לי מאוד.
סגור