פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
יפעת | 11:10  24/12/10
היי שני, אני עומדת לסיים תואר ראשון בתקשורת וניהול, מתחילה לברר לגבי התואר השני בחינוך של סמינר הקיבוצים. לא ממש נתנו לי פרטים בטלפון, אמרו לי לחכות עד מאי, כי אז מתקיימים ימי הראיונות... מעניין אותי לדעת מה אני יכולה לעשות עם התואר הזה חוץ מלהיות מורה לתקשורת? כלומר ברור לי שאצטרך להתחיל משם, אבל האם ידוע לך על אפשרות להתפתח ו"להתגלגל" הלאה בתוך מערכת החינוך? אני לא ממש רוצה להיות מורה כל חיי אבל כן רוצה לפתח סוג של קריירה במשרד החינוך תודה רבה! יפעת
אריאל פוקס | 13:01  24/12/10
יפעת שלום, כאשר את יוצאת אל עולם החינוך את פותחת בפניך אפשרויות תעסוקה רבות. מתחום ההוראה, דרך כל המגוון הרחב של התחום הטיפולי שהמטרה שלהם חינוכית (חינוך מיוחד על כל גווניו - קיימים בערך 4 ) ועד תחומים טיפוליים הנטועים בחינוך אך המטרה שלהם טיפולית (כל תחומי התרפיות הנלמדים במוסדות האקדמיות לחינוך). וכמובן שיש עוד תחומים כמו חקר החינוך וביצוע עבודת דוקטורט,לימודי הורות, לימודי מידענות, לימודי ספרנות, ניהול מוסדות חינוך ... המגוון האקדמי והתעסוקתי שמספקים המוסדות להכשרת מורים היא עצומה. והיא לאין שיעור גובהה ממה שהציבור הרחב מודע לו. אבל מעל לכל, ומעבר לכל, לדעתי, את צריכה לשאול את עצמך האם את רואה את עצמך כמחנכת, כמורת דרך, שאם רוחנית, כאדם שניתן ללמוד ממנו ופתוח ללמוד מתלמידיך. כאשר התשובה לשאלות אלו בתוכך תהיה חיובית, תגשי לאחד ממוסדות החינוך הקרובים אל מקום מגוריך, ותבקשי מהמנהלת להכנס אל מספר שיעורים, לחוות את בית הספר מחדש מהגובה של המורה, זה שונה מאד מהגובה הממוצע שהיינו בו בשעתו. אני חושב, ויודע, שהחוויה תמלא אותך בתחושת ייעוד, ותספק לך בסיס איתן עליו תוכלי להשען כאשר תשאלי את עצמך את אותן השאלות שהעלתי לעיל. התשובות הללו יספקו לך את ציון הדרך שאת מחפשת בימים אלו. ומשם תוכלי לסלול את דרכך במעלה הקריירה הנעימה, המעניינת והמרתקת של עולם החינוך. שיהיה לך המון בהצלחה אריאל פוקס, MA ראש היחידה לקבלת סטודנטים המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין (שנת הקמה 1913) בית הכרם, ירושלים
ליאור | 19:13  25/12/10
היי אני לומדת בתכנית הזו בסמינר הקיבוצים. למען האמת, התכנית הזו רצה השנה לראשונה, ובהתאם לזאת היא נראית. נתחיל מזה שלא היו מוכנים לתת לי קרדיט על קורסים שעשיתי בתואר הראשון. אני מציעה לך לברר אם השתנה משהו כי זה די מקומם לחזור על יותר מקורס אחד פעם נוספת דבר שני, חלק מן המרצים שנויים במחלוקת. בתכנית הזו כל המרצים צריכים להיות מדרגת ד"ר ומעלה, ודבר ידוע ומוכר הוא כי לא כל ד"ר הוא גם מרצה טוב. וכך זה מרגיש בלימודים...שהתכנית שאמורה להכשיר אנשי חינוך שיפיחו משב רוח מרענן במוסדות החינוך-מלמדת בצורה הבנאלית והמשעממת ביותר שיש. כמובן שישנם מספר קורסים טובים ותועלתיים, ואולי בגלל שעוד לא נגמרה השנה זה קצת לא הוגן לקטול את התכנית מהיסוד, אבל הרושם הוא כרגע שלא חשבו יותר מדי לפני שפתחו את התכנית על כל תכניה. לגבי מה שהתכנית נותנת-היא מעניקה לך תואר שני בחינוך+תעודת הוראה. התכנית היא ללא תיזה ולא ניתן גם אם רוצים להוסיף לה תזה, מה שאומר שלדוקטורט לא ניתן להגיע ממנה. שעות ההתנסות הן-3 ש"ש המתפרסות על פני שנתיים. הסיבה שנמשכתי לתכנית הזו היא בעיקר כלכלית. נותנים לך מלגת קיום של 10000 ש"ח בכל שנת לימודים +הלוואה מותנית של 11500 ש"ח על כל שנתיים בהן תעסקי בהוראה אחרי שתסיימי ללמוד. (ניתן לקבל עד 2 הלוואות מותנות). אגב, התכנית קיימת גם בבית ברל ובמכללת אורנים. שווה לבדוק גם שם.
יפעת | 09:36  26/12/10
תודה ליאור, אפשר לשאול במה סיימת תואר ראשון? ומה התוכניות שלך אחרי שתסיימי את התואר השני?
ליאור | 21:05  26/12/10
סיימתי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובלשנות אנגלית. אחרי התואר? מן הסתם אני אהיה מורה...או לפחות אתן לזה צ'אנס :)
רויטל | 13:19  26/12/10
אני לומדת את התכנית הזו בבית ברל. התואר הראשון שלי היה בהיסטוריה כללית כך שבכוונתי להמשיך להוראת היסטוריה כמובן. אני לא מכירה את התכנית בסמינר הקיבוצים וזה באמת נשמע מוזר שלא הכירו לך בקורסים קודמים... לי דווקא הכירו יחסית בלא מעט קורסים... גם פה זו תכנית חדשה ולא חפה מבאגים אבל בכל הקשור לאיכות המרצים אין לי תלונות אלא רק דברים טובים להגיד (באמת !) משיעור לשיעור אני יוצאת יותר שלמה עם ההחלטה ללכת לכיוון הזה של הוראה. בתואר הראשון היו לי מלא מרצים מבוגרים ומשמימים (נסו ללמוד על מלה"ע הראשונה עם מרצה בן מתושלח שמדבר בקצב הכתבה של מטרונום מקולקל על מהירות אפס...) חייבת לומר שהמצב פה בכלל לא דומה לזה (לטובה כמובן). בכל מקרה אני ממליצה לך להגיע לפגישות ייעוץ לפני ההרשמה ולברר מה בדיוק את רוצה, צריכה ומקבלת. שיהיה בהצלחה.
שני צור | 21:08  26/12/10
כל תכניות M.Teach בכל המכללות להוראה חדשות וקשה עוד להגיד מה תהיינה תוצאותיהן, אולם המגמה של משרד החינוך היא לעבור לתכניות אלה, על מנת להעלות את רמת המורים בארץ מתואר ראשון לתואר שני ולחסוך זמן ע"י שילוב תעודת ההוראה בתואר שני. אחרי התואר את תמיד יכולה להמשיך גם לתפקידים ניהוליים (יועץ, מפקח, מנהל) או טיפוליים (תרפיות) בתוך מערכת החינוך.
dana1 | 19:23  19/02/12
שאלה לגבי מלגת הקיום, לא הבנתי אם היא חודשית או שזהו תשלום שנתי חד פעמי של 10000 שח? האם לאחר התואר הזה ניתן להיות יועץ חינוכי או שיש צורך בתואר ביעוץ חינוכי?
סגור