פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום, אני בת 33 בעלת תואר בתקשורת, ומעוניינת לעשות הסבה מקצועית לייעוץ חינוכי. יש לי כמה שאלות. האם תואר שני בייעוץ חינוכי כולל בתוכו גם תעודת הוראה? והשאלה החשובה ביותר היא האם מקצוע הייעוץ החינוכי הוא מקצוע שאפשר להתפתח איתו גם לסקטור הפרטי? האם אפשר להתפרנס מעבודה כיועצת חינוכית הלבד או שמשלבים עם זה הוראה? האם תוכלי לתת לי פרטים של יועצים חינוכיים שאולי אוכל להתייעץ איתם לשאול אותם שאלות. המון תודה
היי, יש לי תואר ראשון בחינוך (ללא תעודת הוראה), וגם אני התעניינתי בלימודי תואר שני ביעוץ חינוכי על מנת להתמקצע. אומנם אין לי ידע מבוסס, אך מבירורים שעשיתי הבנתי כי על מנת ללמוד תואר שני ביעוץ חינוכי יש צורך בניסיון בהוראה +תעודת הוראה. בנוסף, אני חושבת שצטרכי לעשות השלמות בתחום החינוך. הבנתי כי אי אפשר לעסוק רק ביעוץ חינוכי אלא יש לשלב את המשרה עם מקצוע ההוראה, או לחילופין לעבוד בכמה בתי ספר כיועצת חינוכית. בהצלחה.
שני צור | 10:19  02/08/10
א. בדרך כלל תואר שני בייעוץ אינו כולל תעודת הוראה, אלא תעודת ההוראה היא תנאי נדרש לתואר שני ביעוץ. ב. יש כאלה שעובדים כיועצים בתחום הפרטי, אבל ברור שהתיום העיקרי הוא במוסדות חינוך. ג. בדרך כלל יועצת נדרשת לשלב שעות הוראה בבית הספר במקביל לעבודת היעוץ ד. זה לא כל כך אתי לתת פרטים באינטרנט. אני ממליצה לך לגשת לבתי ספר ולבקש לדבר עם היועץ או ליצור קשר עם מוסדות בהם מלמדים יעוץ ולבקש לדבר עם בוגרים.
סגור