פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום, שמי דנה, הנני בעלת תואר בהנדסת תעשייה וניהול. בשנים האחרונות עבדתי בתחום אך לאחרונה התחלתי לחשוב על הסבה מקצועית לתחומים שיותר מעניינים אותי. הייתי רוצה לדעת האם יש דרישה להוראת החינוך המיוחד (אני מעוניינת לעבוד עם קבוצות קטנות ופחות ללמד מול כיתה). כמו כן, אני מעוניינת גם לשלב אולי לימודי טיפול בעזרת בעלי חיים והאם תחום זה משתלב עם החינוך המיוחד מבחינת תעסוקה. שאלה נוספת- מהן אפשרויות התעסוקה מבחינת חינוך מיוחד ( ביה"ס מרכזים מיוחדים וכו')? ברצוני לציין, שזוהי החלטה לא קלה, מכיוון שבמקצוע שלי כיום יש דרישה יחסית גדולה לעובדים וכמובן המשכורות יותר גבוהות וכמובן יש לקחת בחשבון שכנראה לא אוכל לעבוד במשרה מלאה מכיוון שלימודי ההסבה מתקיימים בשעות הבוקר ( לפחות במכללת אורנים). ושאלה אחרונה: האם במהלך הסבה ניתן בשלב כלשהו להתחיל להשתלב בבתי ספר כמורה מחליפה/ התנסות כלשהי במשרה חלקית? אודה לתשובה, בתודה מראש! דנה
שני צור | 17:46  12/07/10
תחום החינוך המיוחד והתרפיות למינהן פורח ויש ביקוש, אך המחסור הגדול במורים מורגש בעיקר בחינוך הרגיל. חינוך מיוחד מיועד לכל הילדים בעלי צרכים מיוחדים: לקויות למידה, אסירים, חרשים, מחלות כרוניות, עוורים, אוטיזם ועוד. ניתן לעבוד במועדוניות, בתי ספר של החינוך המיוחד, בתי חולים, בתי כלא ועוד. טיפול בבעלי חיים ניתן לשלב במקביל לתעודת ההוראה בחלק מהמכללות והוא בהחלט משתלב עם החינוך המיוחד מבחינת התעסוקה, כי האוכלוסיה די דומה. פעמים רבות ניתן להשתלב תוך כדי הלימודים כמורה. זה תלוי בחוסרי כוח אדם בשטח.
סגור