פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום , רציתי בבקשה לשאול כמה דברים חשובים הקשורים בחינוך : נרשמתי לתואר ראשון בחינוך באוניברסיטה העברית והתקבלתי... רק לאחר מכן הבנתי שבשונה מאוני' בר אילן אין חלוקה למגמות (חינוך מיוחד,ייעוץ חינוכי,גיל הרך...) אלא שהתואר הוא כללי בחינוך ורק בתואר השני מתמחים באחת מתוך 10 מגמות... אני מעוניינת להגיע בעתיד להיות מאבחנת דידקטית ...הבנתי שלשם כך צריך תואר bedבחינוך מיוחד , תעודת הוראה ורישיון לחינוך המיוחד וכמובן תעודת הסמכה כמאבחן דידקטי(וכמובן ניסיון בשטח) אני מאוד מעוניינת להיות חלק מהאוני' העברית אבל השאלה שלי היא כזו : האם כדאי לוותר על זה ולעשות תואר ראשון בחינוך מיוחד בבר אילן +תעודת הוראה ואז ללמוד לתואר שני בעברית אבחון דידקטי(לקויות למידה) וכל זה יחדיו יקח לי 6 שנים לעומת שאלמד חינוך לתואר ראשון בעברית+תעודת הוראה ואז בתואר שני חינוך מיוחד ואחריו מגמת לקויות למידה(כי נאמר לי שלא ניתן לבחור ב 2 מגמות במקביל) וכל זה ייקח לי 8 שנים? וגם האם ניתן כדי שכן אלמד בעברית ללמוד תואר ראשון בחינוך ושתעודת ההוראה תהיה לחינוך מיוחד או שזה לא אפשרי?כי אם כן אוכל לעשות זאת ואז תואר שני בלקויות למידה וזה יספיק או שלא? ועוד שאלה קטנה....האם השכר המוצע בשוק העבודה הוא טוב? האם המקצוע נחשב ובעל ביקוש...? תודה רבה ולילה טוב...
שני צור | 18:43  24/06/10
כמובן שמומלץ המסלול הקצור יותר של חינוך מיוחד מתחילת התואר. שימי לב כי לא כל תואר בלקויות למידה נותן תעודת מאבחן של משרד החינוך, וכן כי פעמים רבות נדרש ניסיון של מספר שנים בחינוך המיוחד לפני לימודי האבחון. אבחון זה תחום פרטי בעיקרו והמחירים גבוהים מאוד.
סגור