פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
דנה | 21:52  09/04/10
שלום, אני מעוניינת להתחיל ללמוד יעוץ חינוכי אך חוששת מכך. עבדתי כמחנכת שנה ומספר חודשים ועזבתי בשל בעית צרידות (התחלה של יבלות מזעריות במיתרי הקול שהחלו בעקבות ההוראה) וכן בשל קושי בלהשתלט על הכתה. כעת, תחום היעוץ מאוד מעניין אותי ואניגם אוהבת את המסגרת הבית ספרית (חדר המורים, השעות) אך אני חוששת שכיועצת אתקל שוב בבעיות משמעת ואאלץ להרים את הקול(אסור לי). השאלה שלי: האם יועצת מוכרחה להיות דמות קשוחה, אסרטיבית, נוקשה? אני באופי שלי יותר עדינה ואשת שיחה ולכן חוששת שאולי שוב לא אצליח בתפקיד. מהם לדעתך התכונות שנדרשות מיעוצת ואם לא הצלחתי לגמרי כמחנכת האם זה אומר שלא אצליח כיועצת כי זה שוב עבודה עם ילדים.
שני צור | 18:14  11/04/10
זה מאוד תלוי בהגדרת התפקיד של היועצת. חלק מהיועצות חייבות להעביר שיעורים וכן קורסי כישורי חיים - וזה מחייב עמידה מול כיתה. מעבר לכך כחלק מרכזי בצוות בית הספר בוודאי תתקלי בבעיות משמעות ותצטרכי להתייחס. מצד שני יש יועצות שמתמקדות יותר ביעוץ למורים, בעזרה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים וכו'. שם בדרך כלל אין צורך להרים את הקול, אולם אסרטיביות עדיין נדרשת לעיתים מול תלמידים אלה.
סגור