פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום, קודם כל ברכותיי על אופן ניהול הפורום קראתי המון תשובות שעזרו לי במציאת כיוון.... רציתי לשאול לגבי חינוך אני מתעניינת בייעוץ חינוכי(איני רוצה להיות מורה) כל מה שקשור בפתרון בעיות של תלמידים שמראים סימני מצוקה וסיכון אבחון לקויות למידה וכו' יחד עם זאת אני לא רוצה ללמוד חינוך מיוחד ומהבירורים שערכתי גיליתי עניין רב בלימודים לתואר משולב בפסיכולוגיה חינוכית וחינוך (ייעוץ חינוכי) אך הבנתי שאין שילוב כזה באוני' בר אילן שם אני רוצה ללמוד. לפסיכולוגיה ראשי וחינוך ראשי אני לא מתקבלת שם (הפסיכומטרי לא מספיק לי לפסיכולוגיה) הבנתי שאני יכולה לבחור בייעוץ חינוכי אבל עם איזה מקצוע נוסף שהוא לא פסיכולוגיה אוכל לשלב אותו??? האם בכל זאת אצטרך תעודת הוראה? והאם רק מתואר שני ניתן להתחיל לעבוד?(לא עונים לי באוני' על שאלות אלו....מקווה שתוכלי לעזור לי...תודה
שני צור | 12:49  23/02/10
אם זה לא חינוך מיוחד - אז לא כל כך משנה אם איזה מקצוע תשלבי. אולי כדאי לך בתחום השפה: ספרות, לשון וכו', כי בזה יש בדרך כלל לקויות. את תצטרכי לעשות תעודת הוראה על מנת לעבוד בייעוץ ותצטרכי גם תואר שני. לעיתים מתקבלים ללא זה בשל המחסור בשוק, אבל לא הייתי בונה על כך יותר מדי.
שלום רותם? האם את מכירה את התחום של חינוך בלתי-פורמלי (או חינוך חברתי קהילתי)?, זוהי נישה חינוכית שיש לה גם נגיעה לבי"ס (בעיקר בכל מה שקושר לתלמידים שהם על סף נשירה), גם לתחום של נוער בסיכון וגם למרחב יותר קהילתי של ארגונים ופעילות בלתי-פורמלית. כבוגרת בחוג לחינוך בלתי-פורמלי (בהתמחות של מנהיגות וניהול בקהילה) במכללת אורנים, אני יכולה להמליץ מאוד על הכיוון הזה, זאת הזדמנות לשלב בין הרצון לעסוק בהיבטים חינוכיים (ובחלק מההתמחויות יש גם היבטים טיפוליים יותר) ויחד עם זאת לא לעסוק בהוראה פרונטאלית בכיתה (מה שבהחלט לא מתאים לכל אחת/ד). בהצלחה.
שני ודליה תודה רבה על העזרה .....בעקבות תשובותיכן המשכתי לברר וצצו לי שאלות חדשות אשמח אם תוכלו לעזור לי.. רציתי לדעת האם כדאי לי ללמוד לתואר ראשון בייעוץ חינוכי (חוג דו ראשי) עם החוג המשולב במדעי החברה (פסיכולוגיה קרימינולוגיה וסוציולוגיה)אם אלמד זאת זה ייאפשר לי לעשות תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית?או שחייב תואר ראשון בפסיכולוגיה? מכיוון שכפי שכבר אמרתי לא מספיק לי הפסיכומטרי לפסיכולוגיה בשילוב עם חינוך ואני רוצה להתחיל ללמוד בשנה הקרובה ... כמו כן רציתי לשאול האם אפשר לעשות משהו עם שילוב תואר בייעוץ חינוכי עם סוציולוגיה ואנתרופולוגיה או שלמדעי הרוח שלא כמו מדעי ההתנהגות אין כל כך קשר? ודבר אחרון רציתי גם לברר לגבי הכדאיות ללמוד לתואר ראשון בעבודה סוציאלית ולתואר שני בייעוץ חינוכי? סליחהההה ששיגעתי אתכן ותודה רבה:))
שני צור | 17:03  25/02/10
1. לגבי תנאי הקבלה לפסיכולוגיה חינוכית - זה מאוד משתנה ממוסד למוסד. 2. לא הבנתי את השאלה, אבל כאמור זה לא כל כך משנה מה המקצוע המשני. 3. לגבי מעבר מעו"ס ליעוץ - זה ידרוש ממך השלמות וכמובן תעודת הוראה.
סגור