פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
NETA | 21:13  13/01/10
אני מעוניינת ללמוד חינוך ופסיכולוגיה או חינוך ומדעי ההתנהגות באחת האוניברסיטאות,אילו אוניברסיטה עדיפה או עדיף מכללה בכלל? אם לומדים לתואר ראשון חינוך כללי-לאילו עבודות ניתן להתקבל? זה נחשב פחות טוב מהתמקדות בנושא מסוים? שאלה שיכולה להישמע מטופשת אבל הגיוני שלמקצוע כמו חינוך יהיה סף קבלה פסיכומטרי כל כך נמוך- בין 500 ל-550? זה אורמ משהו לגבי איכות ורמת החומר הנלמד,הקורס?
שני צור | 08:43  14/01/10
באופן עקרוני על מנת לעבוד עם ילדים עליך לעשות תעודת הוראה. באוניברסיטאות תעודת ההוראה נפרדת מהתואר ונעשית בסיומו. במכללות לחינוך תעודת ההוראה היא חלק מהתואר. היתרון של המכללות לחינוך הוא העבודה המעשית הרבה שנעשית במהלך הלימודים ומכינה אותך לשטח, לעומת התארים באוניברסיטה שבדרך כלל תיאורטים מאוד. לגבי תנאי הקבלה - משרד החינוך עובד קשה על מנת להעלות את רמת המורים, אולם בשטח אנשים בעלי נתונים גבוהים בדרך כלל רוצים ללכת למקצועות יותר נחשבים. לא צריך לפרט פה עד כמה חשוב שגם המורים יהיו בעלי נתונים גבוהים, ולכן משרד החינוך אף מקיים תכנית מצויינים לאנשים בעלי נתונים גבוהים במכללות לחינוך. מבחינת הרמה הלימודית - זה תלוי במוסד הלימודים. יש מכללות לחינוך שרמתם אינה נופלת מרמת אוניברסיטה ודרישותיהם גבוהות מאוד. אני ממליצה ללכת ליעוץ ולהתרשם.
NETA | 14:41  14/01/10
תודה עלה תגובה :) האם אוניברסיטת בן גוירון נחשבת לטובה בתחום החינוך? ואם אני רוצה תואר שני ייעוץ חינוכי או דברים בתחום הזה...לבחור בחינוך ופסיכולוגיה או חינוך ומדעי ההתנהגות?
שני צור | 10:33  15/01/10
לכל האוניברסיטאות מסלולים טובים לחינוך. מבחינת יעוץ חינוכי זה פחות משנה איזה מבין שני התחומים תשלבי. את יכולה לבקש במוסד שבו תרצי ללמוד יעוץ חינוכי לדעת איזה קורסים יכולים לחפוף לך מהתואר הראשון. בכל מקרה תצטרכי לעשות תעודת הוראה כדי ללמוד יעוץ חינוכי.
סגור