פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
תמר | 13:15  17/11/09
שלום אני בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית . מעוניינת לעבוד כיועצת חינוכית בבית ספר . הבנתי שיש צורך בתואר שני נוסף בייעוץ חינוכי וכן , תעודת הוראה . האם ישנו מסלול מקוצר ומהיר לתעודת הוראה . האם יש אפשרות לשלב בין תעודת הוראה ללימודי ייעוץ . האם יש לימודי ייעוץ חינוכי כהסבה ואם כן היכן . הבנתי שכדי לעבוד כיועצת לא משנה במה תעודת ההוראה שאעשה . מהו המסלול הקצר והפשוט ביותר .המון שאלות . מרקוובה לתשובתך במהירה
שני צור | 15:27  18/11/09
אני לא מכירה הסבה לייעוץ, אבל מומלץ להתייעץ עם המוסדות ולהראות מה למדת עד כה - אולי יחסכו לך כמה קורסים. לגבי הסבה לתעודת הוראה - זה לוקח בין שנה לשנתיים, ופעמים רבות ניתן לעשות זאת במקביל לתואר השני, אולם עליך לוודא זאת עם המוסד בו את רוצה ללמוד. זה באמת לא משנה איזה תעודת הוראה תעשי. גשי למוסדות הלימוד והתייעצי עמהם מה המקצוע שיעניק לך תעודה בפחות שעות על סמך הקורסים שלמדת בעבר.
פולי | 11:39  22/11/09
היי, זה נכון, על מנת לעבוד כיועצת חינוכית את צריכה תואר שני בייעוץ חינוכי, וכדי ללמוד יעוץ חינוכי לתואר שני את צריכה תעודת הוראה. לפי מיטב ידיעתי לא ניתן ללמוד במקביל כיוון שבחלק גדול מהמקומות (אם לא בכולם) צריכים גם ניסיון בהוראה על מנת להתקבל לתואר שני. תעודת ההוראה באמת לא צריכה להיות במקצוע ספציפי, ואת יכולה לבחור מה שמעניין אותך. מהו המסלול הכי קצר? מספר מכללות ואוניברסיטאות מציעות תוכניות הסבת אקדמאים להוראה (זאת אומרת תעודת הוראה לבעלי תואר ראשון). המסלול יכול להיות מקוצר או לא בהתאם למקצוע שבו יש לך תואר ולתעודת הוראה שאת רוצה לקבל. אני למשל למדתי גיאוגרפיה לתואר ראשון, ולמדתי לתעודת הוראה בגיאוגרפיה, לקח לי שנה בערך. זה נע בין שנה, שנה וחצי- שנתיים.. את ההצעה הכי טובה שהכי התאימה לי קיבלתי בבית ברל, בנו לי שם תוכנית אישית והכרה בקורסים שלמדתי כבר כדי לקבל הקלות וקיצור במשך זמן לימודי ההוראה.. כמו כן הסטאג' מאוד תכליתי ומספק התנסות רצינית במקצוע ההוראה.
סגור