פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
לירון | 19:28  29/10/09
אני סטודנטית לבלשנות אנגלית ופסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון (מסלול דו חוגי), ומתעניינת בתכנית להסבת אקדמאים להוראה באוניברסיטה מציעים לי תכנית תלת סמסטריאלית שבסופה מוענקת תעודת הוראה באנגלית לתיכון, אולם ברצוני להיות מסוגלת ללמד את כל טווחי הגילים. במזכירות האוניברסיטה טוענים שעם תעודת ההוראה לתיכון אוכל ללמד בכל בית ספר, גם יסודי-מפני המחסור ההולך וגואה במורים. מצד שני הבנתי שההכשרה המעשית באוניברסיטה היא לא רצינית ושבאופן כללי (משיחות שערכתי עם בנות שלמדו שם) רמת הקורסים נמוכה מאוד. השאלה שלי היא האם גם מכללות לחינוך מעניקות ת. הוראה באנגלית לתיכון? או לחילופין-האם תעודת הוראה ליסודי-עד חטיבת ביניים תאפשר לי גם כן ללמד תיכון (שוב בשל הדרישה הגבוהה למורים)?
שני צור | 13:34  30/10/09
רשמית, על מנת ללמד לבגרות צריך תואר שני, אולם בפועל, בשל המצב בשטח גם בוגרי אוניברסיטאות וגם מכללות בעלי תואר ראשון מתקבלים ללמד לבגרות למרות שהתעודה היא רק עד כיתה י. בשל המצב זה נכון שיש סיכוי שתתקבלי ליסודי גם עם תעודה של על יסודי, אולם העבודה המעשית בהחלט פחות מקיפה באוניברסיטאות וגם לא מותאמת לילדי היסודי מבחינת הכלים שניתנים בה.
סגור