פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
אני בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מהמכללה האקדמית ת"א יפו, הייתי רוצה לעסוק יותר בתחום החינוך ובפרט בייעוץ חינוכי ו/או אבחון לקויות למידה. שאלותיי הן: 1. איזה מסלול הכשרה או לימודים יכול להתאים לי בהתחשב בתואר הקיים? 2. האם תעודת הוראה ועיסוק בהוראה יכול לתת לי כלים והבנה מעמיקה יותר של התחום? כרגע אין לי תעודת הוראה והאם ישתלם לדעתך להשקיע את הזמן והכסף לתעודה כזו? 3. משהו השכר המוצע במשק בתחומים הנ"ל?
שני צור | 18:58  08/10/09
ליעוץ חינוכי נשרדת תעודת הוראה כלשהיא, אבל עדיף בחינוך מיוחד. אבחון לקויות למידה מחייב תעודת הוראה בחינוך המיוחד, לכן מומלצת הסבה לחינוך מיוחד, ובסיומה תוכלי למצוא עבודה בתחום שכן זהו תחום הולך ומתפתח. תלוי האם את ממשיכה לתעודת אבחון שזהו שוק פרטי בדרך כלל ודי פרוץ מבחינת מחירים או ליעוץ חינוכי שזהו שכר בסיסי של מורים+גמול יעוץ כמפורט בטבלאות השכר באתר משרד החינוך.
הילה | 12:32  09/10/09
ממה שידוע לי, נדרשת תעודת הוראה ולפעמים גם ניסיון בהוראה.. הייתי ממליצה לך לבקש ייעוץ אישי במכללה להוראה כדי שתדעי במה זה כרוך ומהן האפשרויות העומדות בפנייך. אני סטודנטית במכללת לוינסקי - אמנם במסלול אחר אבל אני יודעת שיש להם לימודי תעודת הוראה לאקדמאים.. תנסי לברר, בהצלחה! הילה.
RIK | 13:25  11/10/09
היי נגה... אם ברצונך להשתלב בתחום החינוך את נדרשת כפי שרשמת בסעיף 2, להוציא תעודת הוראה. תעודה הוראה אכן תיתן לך כלים והבנה מעמיקה של התחום, לשם כך קיימים הלימודים... האמת שאם את רוצה להיות יועצת חינוכית או מאבחנת לקויות למידה את צריכה תואר שני באחד התחומים האלו, ועל מנת להתקבל לתואר שני את חייבת תעודת הוראה וניסיון של מספר שנים בהוראה. האם משתלם לך? לדעתי האישית כן. אחת הסיבות שאני עברתי הסבה להוראה היא הפרקטיות של התחום והמחסור במורים היום (בעיקר אנגלית ומתמטיקה אך לא רק). כמורה מתחילה המשכורת שלך תהיה כפי ששני רשמה סביבות ה-5300 ₪. אני בחרתי ללמוד בבית ברל גם בגלל האווירה הנהדרת שיש בקמפוס וגם בגלל ההתרשמות שקיבלתי מהמרצים ביום הפתוח שבו נרשמתי. כמובן שהייתי בעוד מקומות, אבל הרבה המליצו לי על בית ברל (למרות שיש עוד מכללות טובות).
סגור