פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום רב, פרופסור ראובן כהנא פיתח מודל בחינוך הבלתי פורמאלי הקרוי 'הקוד (צופן) הבלתי פורמאלי. קוד זה מורכב מ- 8 מרכיבים. בעבר היו עוד 2 מרכיבים שאחד מהם נקרא 'פיקוח חברתי'. עם השנים כהנא הסיר מרכיב זה מה'קוד'. שאלתי היא, מדוע עם השנים הסיר כהנא מרכיב זה? אודה על תשובתך נאוה
דליה | 14:34  07/10/09
שלום נאוה. כמי שלמדה חינוך בלתי פורמלי (וכמובן למדתי רבות על הקוד של כהנא), שמחתי לגלות משהו חדש. לא ידעתי שהיו בעבר עוד שני רכיבים... בכל אופן, להערכתי הסיבה נעוצה בכך שהפיקוח החברתי הוא תופעה שנוגעת לתהליך חיברות באופן כללי (והיא מוכרת ומדוברת רבות בנושא של "קהילה"), יחד עם זאת, היא לא גורם מובהק המאפיין דווקא את החינוך הבלתי פורמלי וזאת, להשערתי, הסיבה שהיא אינה נכללת בקוד. בכל מקרה, שאלה מעניינת. בהצלחה!
נאוה רפאלי | 19:46  08/10/09
דליה שלום ראשית תודה על התייחסותך לשאלתי. פיקוח חברתי היא גישה התנהגותית של יכולת שכנוע באמצעות הסברה ולא באמצעות כפייה ואיומים. דברייך אכן נותנים לי מקום למחשבה. יחד עם זאת גיליתי שלא כל 8 המרכיבים העדכניים של הקוד הינם מובהקים. ישנם מרכיבים שבאים לידי ביטוי גם בחינוך הפורמאלי כמו הקניית ערכים (מרכיב סימבוליזם פרגמטי). שהרי נעשים פעילויות להנחלת ערכים גם בבתי ספר. הייתי שמחה למצוא בכתובים את נימוקו של כהנא להסרת מרכיב זה אך טרם מצאתי כל טוב וחג שמח נאוה
שני צור | 18:56  08/10/09
כמי שמגיעה מהחינוך הפורמאלי, אני נחשפת אצלך פעם ראשונה למושג זה. אשמח לשמוע עליו עוד ממך ואולי לעוד אנשים תהיה תשובה לשאלתך.
סגור