פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
פחד | 14:50  11/08/09
אני ממש רוצה להיות מורה, אבל הבעיה היא שיש לי פחד קהל נוראי, ברור לי שאני צריכה ללמוד במכללה שבה יש הכשרה מעשית רחבה, השאלה היא האם זה יספיק לי להתגבר על הפחד? עליי לפנות ל"טיפול" מקצועי בנידון? בלי קשר ללימודים במכללה?
שני צור | 18:29  12/08/09
אני מאמינה שאם הרצון לחנך קיים בך - את תתגברי על הפחד. ההכשרה המעשית מתחילה בהדרגה מעמידה מול ילד אחד ורק בהמשך עומדים מול כיתה. אני לא מכירה את רמות הפחד שלך, אבל לא הייתי רצה לטיפול כל כך מהר.התחילי ללמוד, בדקי איך הולך לך ובמידת הצורך-פני ליעוץ מקצועי.
מיכלי | 14:57  23/08/09
מבינה אותך, מבינה מאוד. הייתי שנים רבות עם פחד קהל נוראי! מצד אחד תמיד אהבתי את תחום החינוך וההוראה, אך תמיד זה היה מלווה בפחד וחששות שאולי לא אצליח לעמוד בפני כיתה עקב כך. ברור לי שכל אדם שונה, אבל אני החלטתי ללכת על זה בכל מקרה כי הבנתי שבתוכי המקצוע שאני רוצה לעסוק בו הוא הוראה. בחרתי בהוראה לבית ספר יסודי, זה הרבה יותר קל אם יש לך פחד קהל (לדעתי). אני יכולה להגיד לך שבחרתי ללמוד לתואר בחינוך במכללה, בדיוק כפי שרשמת- מקבלים הכשרה מעשית רחבה שמשפרת את הביטחון העצמי לכל אחד, בין אם יש לך פחד קהל או בין אם לא. אני לא יכולה להגיד לך שפחד הקהל שלי נעלם כאילו לא היה, אך אני מנהלת שיעורים בלי בעיה מיוחדת ולאחר ההכשרה המקיפה שעברתי במכללת בית ברל, והמסירות שבה מכשירים אותך שם, הצלחתי להתגבר על רוב הפחדים שלי. המכללה הזאת באמת נהדרת והצוות המקצועי שם עזר לי רבות בהתמודדות עם הפחדים שלי.יש גם לימודים ספציפיים שעוסקים בעמידה מול קהל. בכל אופן אל תפספסי ותוותרי על הרצון שלך להיות מורה! בהצלחה...
סגור