פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שירלי | 12:11  08/08/09
יש לי תואר ראשון בתחום מדעי ההתנהגות ואני מעוניינת לעשות הסב ה לחינוך מיוחד. מה שעדיין לא הבנתי בתחום הוא האם כאשר אני לומדת את התחום ואני הוכפת להיות מורה לחינוך מיוחד, האם למעשה אני לומדת התמחות מסוימת כמו אנגלית או מתמטיקה והופכת להיות מורה שממוקדת בתחום זה במסגרות החינוך המיוחד? או שזה שונה ואהני לא מבינה.... ומה קורה לגבי חינוך מיוחד לגיל הרך?
הי שירלי, מסלולי ההכשרה בחינוך המיוחד שונים טיפה ממסלולי ההכשרה האחרים. ההתמחות שאת עוברת היא התמחות בחינוך המיוחד (ולא במקצוע מסוים כמו אנגלית או מתמטיקה), כאשר את יכולה לבחור האם ללמוד במסלול רב-גילי (א'-י"ב) או במסלול של הגיל הרך, אם את מעוניינת לעשות הסבה ולהיות גננת בחינוך המיוחד. מקווה שעניתי על שאלתך. מוזמנת ליצור קשר אם את זקוקה למידע נוסף. טלי ששון מרכז מידע ורישום אחוה המכללה האקדמית לחינוך http://www.achva.ac.il
שירלי | 16:19  09/08/09
אז עדיין לא הבנתי איך בדיוק העבודה מתבצעת, מה בדיוק אני מלמדת את הילדים , או בני הנוער? איך נראה היום של מורה לחינוך מיוחד שעברה הסבה?
שוב שלום, קודם כל, אין הבדל בין מורה לחנ"מ שעברה הסבה לאחר תואר אקדמי אחר לבין מורה לחנ"מ שעברה את המסלול מתחילתו וזה התואר הראשון שלה (לפחות מבחינת סדר יום העבודה). כמו מורות ומורים אחרים - גם המורה לחנ"מ באה לבית הספר שלה, ומלמדת לפי מערכת השעות. רק שאצלה מסגרות הלימוד טיפה שונות ממסגרת לימוד מוכרת של כיתה "רגילה". קצת על דגמי השילוב הנהוגים בחינוך המיוחד תוכלי לקרוא בויקיפדיה, בקישור המצורף. טלי ששון מרכז מידע ורישום אחוה המכללה האקדמית לחינוך http://www.achva.ac.il
מורן | 10:49  10/08/09
הי, אני סטודנטית לחינוך מיוחד במכללת לוינסקי ,אצלנו לא בוחרים מקצוע התמחות ולפי מה שאני מבינה גם במקומות אחרים זה ככה. אני ממש ממליצה לך להתקשר למרכז מידע בלוינסקי, הם מאוד נחמדים וישמחו לתת מידע על מסלול ההסבה. בכלל אני מאוד ממליצה על המכללה ואני עצמי הגעתי למכללה בזכות המלצות.
שני צור | 19:33  10/08/09
בחינוך המיוחד לא צריך תמיד ללמד התמחות ספיציפית את הילדים. פעמים אלו ילדים בעלי קשיים חברתיים או פיגור קשה שרק צריך לקדם אותם באופן כללי בהשתלבות בחיים הרגילים. מלמדים אותם לעשות פעולות שונות, ליצור קשר עם אנשים אחרים וכדומה. יש כמובן ילדים מהחינוך המיוחד בעלי רמת הבנה גדולה יותר, שאותם מקדמים גם בחומר לימודי. בדרך כלל המורה תקבל הנחיה לבנית מערך לימודים בתחום מסוים במקרה כזה. בגיל הרך יש גם גנים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ויש גננת שמכירה את האוכלוסיה ויודעת איך לקדם אותם.
סגור