פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
דניאל | 16:45  30/05/09
היי, אני סיימתי תואר ראשון במדעי החברה (סוציולוגיה) ברצוני לדעת מס' דברים: 1. האם אני יכולה לעשות תעודת הוראה במקום אחד וללמוד לתואר שני בייעוץ חינוכי במקום אחר? כלומר האם תעודת ההוראה תופסת בכל מכללה? וכמה עולה בערך לעשות תעודת הוראה? 2. חלק מתנאי הקבלה לתואר שני בייעוץ חינוכי הם 3 שנות ניסיון בעבודה עם ילדים (בבית ספר) מכיוון שאיני באה מהתחום רציתי לדעת האם לדוגמה פר"ח תופס בעניין הזה? תודה רבה
שני צור | 00:19  31/05/09
1. בהחלט ניתן ללמוד בשני מקומות שונים. בסיס שכ"ל של תעודת הוראה הוא שכר אוניברסיטאי, אולם השכר משתנה לפי כמות ההשלמות/פטורים ולפי טווח השנים עליו את פורשת את התעודה. 2. קשה לי להאמין שיחשיבו את זה. זו לא עבודה במשרה מלאה ולא במערכת מסודרת.
אורי | 13:40  31/05/09
1.כן, אפשר. כל עוד את מוציאה את התעודה במוסד מוכר לא צריכה להיות שום בעיה. אני עברתי הסבה להוראה מפסיכולוגיה במכללת בית ברל, יכולה להמליץ לך בחום על המקום. הם נותנים שם תוכניות אישיות שמותאמות לצרכים שלך (בהתאם למה למדת ואיזו תעודת הוראה את רוצה להוציא) והיתרון הגדול (לדעתי) שם הוא הניסיון המעשי שאת מקבלת בשטח, מה שיבנה לך ביטחון כמורה מתחילה. עוד יתרון כאן הוא שאפשר לעשות גם תעודת הוראה וגם תואר שני באותו מקום.. הרבה יותר נוח! הוצאת התעודה לוקחת בסביבות שנה וחצי בדרך כלל. לגבי אילו מכללות התעניינת? 2. פר"ח לא נחשב כניסיון, את תצטרכי ללמד 3 שנים על מנת להתקבל לתואר שני בייעוץ חינוכי.
דניאל | 16:47  31/05/09
תודה אורי על התשובה המהירה.... אני מתעניינת בלימודי תואר שני בייעוץ חינוכי. ובגלל שבאתי ממדעי החברה חשבתי בינתיים להתחיל ללמוד לתעודת הוראה- אולי במכללת סמינר הקיבוצים. עכשיו הבעיה שלי היא שאני צריכה 3 שנים ללמד בבית ספר כדי שאני אוכל להתקבל ללימודים. ואין לי שום רצון להיות מורה, מאוד רציתי לנסות את התחום של ייעוץ חינוכי כי הוא מעניין אותי וגם אולי להתפתח ממנו לעוד תחומים...
שני צור | 19:18  31/05/09
בכל מקרה בדרך כלל משרת יועץ מחייבת בדרך כלל עבודה של כמה שעות בהוראה כל שבוע.
סגור