פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
אורטל | 13:54  19/01/09
היי אני מעוניינת לעסוק בחינוך בלתי פורמאלי (אנתרופוסופיה, חוגים, מועדוניות וכד') אך אינני בטוחה לגבי גילאים. מה שבטוח זה יסודי/גננות. ולא מעבר לכיתה ו. אני מבינה שעמ"נ לעבוד עם ילדים חייב תעודת הוראה?. אם כן אני מעוניינת בתעודת הוראה כללית (יש דבר כזה?) כי אינני מעוניינת להתמקד במקצוע מסוים/ללמד רגיל (זה לא מענייני כלל). הגיוני שתעודת הוראה לגיל רך/יסודי תמיד תפתח אופציה לעסוק בחינוך ב.פורמאלי. האם זה נכון?.אך האם ההפך הוא הנכון-תואר בחינוך ב.פורמאלי מאפשר לעסוק בהוראה? (שאינו כולל תעודת הוראה). מה בעצם תעודת הוראה נותנת? אילו דלתות היא פותחת? (הדרכה וכו?...). האם תעודת הוראה גננות ועד כיתה ב' תמנע ממני לעסוק עם ילדים מעל ב' (בב.פורמאלי). והאם ת.הוראה ליסודי תאפשר לי את האופציה לעבוד בתור גננת?. כן הרבה שאלות. התלבטות קשה.. אשמח לעזרה. תודה מראש אורטל
שני צור | 19:06  19/01/09
1. תעודת הוראה לגילאי הגן היא כללית. תעודת הוראה לגילאי היסודי והעל יסודי אינה יכולה להיות כללית. עליה להתמקד במקצוע ספיציפי (גם תקשורת או תאטרון לדוגמא יכולים להיות מקצוע לצורך העניין) 2. כל תעודת הוראה, ולאו דווקא בגיל הרך יכולה לפתוח לך פתח לחינוך בלתי פורמאלי (ראי תשובתי לשאלתך שלעיל). לעומת זאת תעודה של חינוך בלתי פורמאלי אינה פותחת לך דרך לחינוך הפורמאלי (כמובן, מדובר באופן עקרוני, ולא במצב כמו היום שבו יש חוסר במורים). 3. בעזרת תעודת הוראה את יכולה לעבוד עם שכבת הגילאים אליה הוכשרת גם בבתי ספר וגם במוסדות חינוך מחוץ לבתי ספר. תעודת הוראה יכולה לפתוח דלתות כמו יעוץ חינוכי, מנהל החינוך, כתיבת תכניות לימודי, טיפול בעזרת ספרות או בעלי חיים ועוד. תעודת הוראה ספיציפיות כמו חינוך מיוחד יכולה גם לפתוח אפשרויות של אבחון ותרפיה. 4. רשמית, תוכלי לעבוד עם שכבת הגיל אליה הוכשרת. בפועל, לעיתים מחסור בעובדי הוראה מרחיב את אפשרויות התעסוקה מעבר לטווח ההכשרה.באופן כללי קל יותר לעבור מיסודי לגן מאשר להיפך.
סגור