פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
הילה | 15:13  18/01/09
שלום רב, סיימתי בשנה שעברה לימודי תואר ראשון בייעוץ חינוכי בבר אילן, וכיום אני עובדת כממלאת מקום בבתי ספר וכן כסייעת בכיתה של חנ"מ. אני די מתחברת לתחום החינוך אבל לא כ"כ בטוחה לגבי הנישה שבה ארצה לעסוק בחינוך (ייעוץ, חנ"מ, הוראה וכדומה).לכן אני קצת בדילמה לגבי המשך דרכי ואשמח לקבל את חוות דעתך. השאלה שלי היא האם כדאי להרשם בכל מקרה ללימודי תעודת הוראה גם אם אני לא בטוחה שברצוני להיות מורה דווקא? או שמא עדיף לי להשקיע את הזמן והכסף בלימודי תואר שני בתחום אחר בחינוך (אני שוקלת את האפשרות ללמוד לקויות למידה ובעתיד לעסוק באבחון דידקטי). במידה ואחליט להרשם ללימודי הוראה, הייתי שמחה לדעת האם קיים הבדל בין הכשרת מורים במכללות לאוניברסיטאות. תודה מראש יום טוב!
שני צור | 19:59  18/01/09
לפי הכיוונים שאת מציינת - בכל מקרה שווה לך לעשות תעודת הוראה, שכן כמעט לכל פעילות שנוגעת לעיסוק עם ילדים יש צורך בתעודת הוראה. כך למשל, על מנת להיות יועצת עליך להיות בעלת תעודת הוראה, על מנת להיות מאבחנת עליך לעסוק 5 שנים בהוראה בחינוך המיוחד. אני ממליצה לך לעשות תעודת הוראה בחינוך מיוחד. ההבדל העיקרי בין המכללות לאוניברסיטאות הוא בכמות ההתנסות המעשית בשטח והכלים שההתנסות נותנת לך. היקף ההתנסות גדול יותר במכללות להוראה ותרומתה למורים החדשים ניכרת ביותר.
סגור