פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
מור | 12:03  28/12/08
שלום שני, אני מעוניינת ללמוד חינוך לגיל הרך אבל מתלבטת אם לשלב את זה עם חינוך מיוחד לגיל הרך. אני יודעת שזה קשה לעבוד עם ילדים עם מוגבלויות ושצריך המון סבלנות אבל עם אילו ילדים אצטרך להתמודד? ילדים עם התקפים שמגיעים למצב שהם מרביצים ונושכים גם נמצאים בגנים כאלה או במוסדות אחרים? גננת לחינוך מיוחד מקבלת משכורת יותר גבוהה מגננת רגילה? וראיתי שגם בלוינסקי וגם בסמינר הקיבוצים יש את אותם המסלולים..איפה כדאי יותר ללמוד?
נדב | 12:44  28/12/08
שלום! אני לא יודע אם ראית אבל המלצתי בעמוד הזה למישהי על חינוך מיוחד בבית ברל ששם אני למדתי. אני לא יודע איך התוכנית בסמינר הקיבוצים או לבינסקי,אבל עצה שלי, לפי שאת מחליטה תתענייני במספר מקומות ותראי מה יש לכל מקום להציע ורק אז תחליטי. לגבי השאלות שלך, מדובר בילדים עם מוגבלויות,כולל שמיעה,שפה,ליקויי למידה וכו'. זה תפקיד שדורש ממך הרבה יותר מאשר חינוך רגיל. בבית ברל את יכולה לבחור במספר מסלולים ולעשות הסמכה כפולה לגן רגיל ולכזה של חינוך מיוחד כפי רצית. תיקחי בחשבון שאת צריכה המון סבלנות כי עבודה עם ילדים,ובמיוחד כאלו עם מוגבלויות היא לא קלה. עם השיקול העקרי שלך הוא משכורת זה אולי לא הנתיב הכי מומלץ אבל אם את אוהבת ילדים ורוצה להרגיש שליחות מסויימת העבודה הזאת תיתן לך סיפוק אפילו אם היא לא קלה. בהצלחה!
שני צור | 22:57  28/12/08
בכל שלושת המכללות ההסמכה היא כפולה: לגן הרגיל ולגן החינוך המיוחד, וזה מתוך הנחה שלימוד החינוך המיוחד נשען על לימוד החינוך הרגיל. מה שמבדיל בין המכללות הם ההתמחויות הפנימיות ואת מוזמנת לקבוע ייעוץ בכל מכללה או לדבר עם סטודנטים ולהחליט. לגבי מה כולל החינוך המיוחד - יש טווח מאוד רחב של לקויות - החל מלקויות למידה פשוטות , הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם וכו'. בהחלט יכול להיות מצב שבו תתקלי בילד שמתפרץ. זה קורה גם בחינוך הרגיל, אבל הלימודים אמורים לתת לך את מגוון הכלים למניעת התפרצות ולהתמודדות עימה. גננת חינוך מיוחד מקבלת שכר רגיל+גמול חינוך מיוחד.
ורד | 15:02  31/12/08
אני לומדת בלוינסקי חינוך מיוחד לגיל הרך כבר שנה שלישית ומאוד ממליצה! אנחנו לומדים קורסים בנושאים של חינוך מיוחד וגם בנושאים של גיל הרך,והלימודים מאוד מעניינים.יש הרשמה גם לסמסטר ב' בלוינסקי ואני ממליצה בחום להגיע לייעוץ ולשמוע!
מור | 12:51  06/01/09
היי ורד, שמעתי דברים טובים גם על לוינסקי וגם על סמינר הקיבוצים..יש להם את אותם מסלולים ואני לא יודעת במי לבחור. קראתי שבלוינסקי צריך לבחור ב2 התמחויות מתוך 4..אומנות, ספרות, טבע או תנ"ך. זה חובה? במה את בחרת? לומדים את זה במשך כל התואר? הלימודים האלה קשים? יש המון חומר? סליחה על החפירה אבל אני ממש בהתלבטויות..תודה רבה! מור
הי מור, מצטערת שלקח לי קצת זמן... זה נכון שבלוינסקי צריך לבחור 2 מבין ההתמחויות שציינת (רק יהדות במקום תנ"ך). אני בחרתי ספרות וטבע ואני מאוד מרוצה. לומדים גם את הנושאים האחרים אך במקצועות ההתמחות מתמקדים יותר. מבחינת הקושי בלימודים,אין לך מה לדאוג, הלימודים לא קשים. יש תקופות שהן יותר עמוסות אבל בסה"כ אין משהו שממש קשה ללמוד, חוץ מזה שגם אם יש משהו שמתקשים בו תמיד יש מי שיעזור. המורים ממש עוזרים וגם מבחינה חברתית יש ממש אווירה חמה ועזרה הדדית. אמרת שאת מתלבטת בין לוינסקי לסמינר הקיבוצים, אז זה משהו שאני מאוד מרוצה ממנו בלוינסקי וזה גם היה אחד השיקולים שבגללו בחרתי ללמוד בלוינסקי. זאת מכללה שידועה בזה שיש בה אווירה מפרגנת והמון עזרה הדדית. מקווה שעזרתי.. ורד
סגור