פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום רב! שמי אייל ואני בן 23 וכרגע אני מתעניין בלימודי חינוך. העניין הוא שהייתי רוצה לדעת האם בכלל ניתן ללמוד פשוט חינוך בלי להיות מורה, במילים אחרות לעסוק בחינוך במה שקשור למשמעת או הצבת גבולות, ערכים וטיפול ברמה האישית של הילד מבלי לעסוק בהוראה של לעמוד בכיתה ולהעביר חומר. הייתי רוצה לעסוק בעיקר בפן החינוכי-איכותי ופחות מעניין אותי הדידקטיקה או ללמוד איך לבנות מערך שיעור. השאלה שלי היא האם קיימת אפשרות כזאת והאם יש תפקידים במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית שזה בעיקר תחום העיסוק שלהם. תודה מראש לעוזרים!
שני צור | 09:55  23/09/08
ניתן ללמוד חינוך ללא תעודת הוראה, אולם קצת קשה להתקדם במערכת ללא תעודה מעשית. תעטדת הוראה אינה בהכרח מחייבת להיות מורה - בחינוך המיוחד או בקידום נוער ואפילו תעודות ההוראה הרגילות מאפשרות לעבוד גם במסגרת הבלתי פורמאלית וכן תואר שני בייעוץ חינוכי או לימודי המשך לתרפיות שונות.
גלית | 12:48  23/09/08
היי אייל, אני ממליצה לברר בבית ברל, אני יודעת על שתי תוכניות שיש במכללה שמתאימות בדיוק למה שאתה מחפש- חינוך בלי הוראה. הראשונה קידום וטיפול נוער שמאפשרת לך לעבוד עם נוער במצוקה או עם עבר פלילי. התוכנית השנייה היא חינוך בלתי פורמלי שמכשירה אותך למגוון רחב של מקומות תעסוקה כמו: מתנס"ים, אגפי חינוך, מועדניויות, תנועות נוער וכו'.
סגור