פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום, ברצוני ללמוד להיות מאבחנת לקויות למידה ויש לי כמה שאלות בנושא: 1 - האם יש לי אפשרות ללמוד את התחום הנ"ל כאשר אני בעצמי לקויית למידה? 2 - ממוצע הבגרויות שלי יחסית נמוך (בערך 80), יש לי אפשרות להתקבל למכללה טובה עם הבגרות שלי, בלי פסיכומטרי? 3- על סמך איזה קריטריונים אפשר לדעת אם המכללה היא מכללה "טובה ובעלת רמה גבוהה"? בתודה, רחל
שני צור | 14:32  24/07/08
באופן כללי כדי להיות מאבחן צריך לעשות קודם תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך המיוחד ואחר ללמוד אבחון דידקטי. למסלול כזה חייבים פסיכומטרי. אולם כיום משרד החינוך מנסה לפתוח את אפשרות האבחון גם למורים מהחינוך הרגיל בתוכנית שנקראת מדריכי תפקודי למידה (מתלי"ם). השנה בלבד ניתןלהתקבל ליסודי ולגיל הרך (בחלק מהמכללות) ללא פסיכומטרי בציון בגרות 90. כמובן שלקויות הלמידה שלך לא אמורות למנוע ממך ללמוד לתואר זה. לגבי רמת הוראה של המכללה - הכי טוב לשאול חברים שלמדו שם ואנשי חינוך בשטח. זו הדרך האוביקטיבית ביותר לבדוק זאת. חשוב לודא שהמכללה גם נונת תעודה מטעם משרד החינוך שמוכרת על ידי המועצה להשכלה גבוהה.
סגור