פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
מאור | 01:27  08/07/08
שני שלום, שמי מאור, עומד לסיים תואר שני במדעי החברה באוניברסיטה בגרמניה ועוסק בהסברה ישראלית באירופה. לא יודע למה בדיוק, אבל נורא מתחשק לי לעסוק בהוראה מקצועות כמו היסטוריה, ציונות ואזרחות בתיכון. אני חושב שזה אולי קשור לתסכול שלי מהיחשפות לידע הדל בקרב בני נוער בישראל בנושאים הללו. אין לי תעודת הוראה. שאלתי, האם ישנו מסלול מסוים שאוכל לעבור כדי להכשיר עצמי להוראה בתחומים אלה, בהתחשב בעובדה שיש לי תואר שני ואני עוד מעט בן 27, מבלי "לבזבז" זמן רב מדי בלימודים נוספים? האם יש בכלל ביקוש להוראה, ובפרט במקצועות אלו? והאם את חושבת שזה יהיה חכם מצידי להיכנס למסלול כזה עכשיו או שזה בזבוז זמן, אנרגיה וכסף? תודה רבה, מאור.
שני צור | 08:09  08/07/08
למקצועות היסטוריה ואזרחות בהחלט יש ביקוש, משום שאלה מקצועות חובה לבגרות, ויש צורך במורים טובים שיעזרו לתלמידים לאהוב את המקצועות האלה, כי הם נחשבים קשים יחסית. בציונות כמובן שאין תעודת הוראה. ציונות מעבירים כערך דרך מקצועות אחרים. בכל אופן אתה מוזמן לפנות למכללות להוראה ולשאול אותם. התכנית שאתה מדבר עליה היא הסבת אקדמאים להוראה. בונים לך תכנית אישית שנמשכת בין שנה לשנתיים לא מלאות. בהיסטוריה יש תעודת הוראה. באזרחות אין תעודה אלא מן קורס הסבה למורים שמלמדים בפועל. בהצלחה.
למלם | 15:11  10/07/08
היי מאור, אני מורה להיסטוריה בתיכון.אני יכולה לספר לך שבאופן כללי חסרים מורים במערכת החינוך, בעקר במקצועות כמו אנגלית ומתמטיקה, אבל למיטב ידיעתי אין קושי למורים למצוא עבודה בתחום. אם אתה נמשך לתחום הזה, אני יכולה להמליץ לך על מסלול להכשרת אקדמאים להוראה, במכללה האקדמית בית ברל. אני עשיתי שם את תעודת ההוראה שלי, ואני יודעת שבמסלול להכשרה להוראה בונים לך תוכנית לימודים אישית, עם התחשבות בלימודים הקודמים שלך. כדי שתוכל לסיים הכי מהר שאפשר ולהתחיל ללמד מיד עם סיום הלימודים. כדאי לך לפנות אליהם לייעוץ, יש להם מרכז מידע שפועל מהבוקר עד הערב. בהצלחה עם הבירורים.
סגור