פורום מדעי ההתנהגות

בהנהלת: שלומי לוי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מדעי ההתנהגות לתואר ראשון תוכלו לקבל מידע מקיף על היכן לומדים?, מהם תנאי הקבלה?, תקופות רישום, משך זמן הלימודים, סוגי התמחויות, השתלבות בשוק ועוד מידע אינפורמטיבי .
 
שלומי לוי

שמי שלומי לוי אני יועץ הכוונה אקדמית במסלול האקדמי המכללה למינהל. בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בלימודי משפחה.

 
שלום :) אני מבינה שמדעי ההתנהגות זה ענף אחד בתוך הנושא הכללי-מדעי החברה.. למה בעצם לא ללמוד מדעי החברה, שזה כללי יותר? אולי זה יאפשר מגוון רחב יותר של מקומות עבודה? ובעצם-מה ההבדל ביניהם?
שירי ליברמן | 09:36  28/04/11
שלום רב, נכון, ישנם מוסדות לימוד בהם יש תכניות במדעי ההתנהגות וישנם מוסדות לימוד בהם יש תואר במדעי החברה. מדעי ההתנהגות כוללים שלושה תחומים עיקריים- פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מדעי ההחברה זהו תחום נרחב יותר שיכול לכלול גם כלכלה, מדעי המדינה, קרימינולוגיה, תקשורת וכו' במסגרת לימודי מדעי ההתנהגות יש תכניות לימוד שבהן ניתן לשלב את הלימודים עם תחום נוסף כגון: משאבי אנוש, קרימינולוגיה, תקשורת, ועוד. וכך נחשפים בלימודים גם להיבטים יותר יישומים .
היי ירדן, השאלה המהתוית היא מה תחום ההתעניינות .שלך? נכון שמדעי החברה הוא תואר כללי ומקיף יותר אך יש שיראו בזה חיסרון . תואר במדעי ההתנהגות מורכב משטחים של אנתרופולוגיה ,סוציולוגיה ,פסיכולוגיה ,ניהול משאבי אנוש ועוד ... התואר במדעי ההתנהגות בדר"כ ממקד יותר מתואר "פתוח" כמו מדעי החברה אם כי חשוב לציין שגם תואר במדעי ההתנהגות אינו מקצוע מוגדר ותוחם. במכללה האקדמית נתניה למשל ישנו תואר במדעי ההתנהגות עם שתי חטיבות מוגברות - האחת בפסיכולוגיה והשניה בניהול משאבי אנוש . תואר במדעי ההתנהגות יביא את בוגריו לתפקידים בטיפול אסטרטגי בגורם האנושי במערכות ואירגונים מודרניים . שיהיה בהצלחה .
סגור