פורום מדעי ההתנהגות

בהנהלת: שלומי לוי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מדעי ההתנהגות לתואר ראשון תוכלו לקבל מידע מקיף על היכן לומדים?, מהם תנאי הקבלה?, תקופות רישום, משך זמן הלימודים, סוגי התמחויות, השתלבות בשוק ועוד מידע אינפורמטיבי .
 
שלומי לוי

שמי שלומי לוי אני יועץ הכוונה אקדמית במסלול האקדמי המכללה למינהל. בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בלימודי משפחה.

 
דורון תורגמן | 13:48  31/01/11
שלום, אני מעוניינת ללמוד מדעי ההתנהגות לתואר ראשון אך לפי בירור שעשיתי זה נלמד בעיקר במכללות.. יש לזה סיבה? לפיכך אני קצת חוששת שהתואר הוא קצת פחות "יוקרתי" מהמבחר בשוק.. האם זה נכון? מצד שני, אני לא כל כך רוצה ללכת לאוניברסיטה וללמוד שם רק פסיכולוגיה כי זה קצת יותר כבד בשבילי.. האם יש שוני כזה גדול בין פסיכולוגיה למדעי ההתנהגות? למה זה נחשב פחות יוקרתי? מבין האוניברסיטאות, ראיתי שבבן גוריון ניתן ללמוד את זה אך לצערי אני לא מתקבלת לשם. אני כן יכולה להתקבל למסלול מדעי חברה משולב- פרט של בר אילן- האם זה שונה ממדעי ההתנהגות? מה ההבדלים בין לימודי התחום הזה במכללות ואוניברסיטאות? האם גם בתחום הזה יש את החלק של המחקר שמבוצע באוניברסיטה? מה צריך לקחת בחשבון כסטודנט כשעושים את הבחירה הזו? תודה!
יש מגוון מסלולים תחת מדעי ההתנהגות. לפני שמתחילים את התואר חשוב להגדיר לעצמך מהו היעד. אםהשאיפה היא תואר שני בפסיכולוגיה יש לשים לב למשקל של פסיכולוגיה בתואר, או לחילופין, אם היעד הוא ייעוץ ארגוני, למשל, יש לבחור מסלול שסוציולוגיה תהיה המקצועי הראשי. מכללת אחוה הינה שלוחה של בן גוריון, בה ישנם 4 מסלולים במדעי ההתנהגות, 3 מתוכם הם תואר של האוניברסיטה לכל דבר. מסלול אחד משלב פסיכולוגיה וסוציולוגיה מסלול שני משלב פסיכולוגיה עם שתי חטיבות לבחירה מסלול שלישי משלב סוציולוגיה עם שתי חטיבות לבחירה. בכל המסלולים הנ"ל לומדים שנתיים ראשונות במכללה ושנה שלישית עוברים לאוניברסיטה, שם מסיימים את התואר ומקבלים אותו. למידע ופרטים נוספים- מרכז מידע אחוה 3622*
שלום לך אני מבינה שבפנייך עומדות מס' אפשרויות ואת צריכה לבחור, בהחלטתך עשי שיקולים של-מה מעניין אותי , במה אני רוצה לעסוק לאחר סיום הלימודים, אלו אפשרויות של תארים מתקדמים יהיו פתוחות בפניי וכו' לגבי שאלתך ההבדל בין פסיכולוגיה למדעי ההתנהגות, הוא בכך שמדעי ההתנהגות מלבד לימודי פסיכולוגיה כוללים גם לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, יש תכניות לימוד במדעי ההתנהגות שניתן לשלב בהן גם תחומים נוספים כגון: משאבי אנוש, קרימינולוגיה, כלכלה, תקשורת וכו' מסלול מדעי החברה שציינת הוא מסלול שגם כולל את תחומי הסוציולוגיה, קרימינולוגיה וכו' התחומים הם די דומים, השאלה היא היכן את רוצה ללמוד, איזה תואר יהיה כתוב על תעודת הסיום, האם את מעוניינת בלימודים שמשלבים תחומי עניין נוספים כפי שציינתי לעיל אם את מתלבטת באיזו מכללה ללמוד או בין מכללה לאוניברסיטה, אני ממליצה לך להגיע לימים פתוחים , להתרשם מהסגל האקדמי, בוגרים, סטודנטים,דבר שיכול לסייע לך בקבלת ההחלטה שיהיה בהצלחה!
דורון, את חייבת להבין שרק באוניברסיטה תוכלי לקבל את המרצים שבאמת נמצאים בחזית המחקר בתחום הלימוד ולא בשלוחות של אונבירסיטאות וכד'. מעסיקים, ראשי חוגים באקדמיה וכד' יודעים להעריך את הסטודנטים שסיימו אוניברסיטאות לכן, מוסד הלימוד חשוב לפחות כמו התואר. מעבר לכך, לא אתבייש ואגיד שבגלל שקשה להתקבל לאוניברסיטה הסטודנטים הטובים ביותר מגיעים לשם ואלו האנשים שאת תצרי איתם קשרים ותלמדי ביחד.
לא נראה לי..
היי, אני מאקדמית תל אביב יפו. אין שום "יוקרה" מיוחדת לתואר שנקרא "פסיכולוגיה". הסיבה שבמכללות לומדים מדעי התנהגות זה שהתואר בפסיכולוגיה דורש ברוב המקומות לקיחת חוג נוסף על מנת להגיע לכמות נקודות הזכות הנדרשת. באוניברסיטה תתבקשי לבחור חוג נוסף ותוכלי לבחור גם חוג למוסיקה. במכללות,לעומת זאת,אין מבחר חוגים לבחירה מסיבה די ברורה ולכן התואר מראש מגיע בשילוב של פסיכולוגיה,סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. זה לא פוגע בידע שלך כפסיכולוגית לעתיד,התואר במדעי ההתנהגות מכין אותך בצורה מעולה למבחן מתא"ם שתצטרכי לעשות במידה ותרצי להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה. עובדה שאצלנו באקדמית יש גם תואר שני בפסיכולוגיה שאושר על ידי מל"ג - זה מראה כרמת הלימודים גבוהה למרות שאנחנו לא אוניברסיטה. לפיכך מקומות שהן לא אוניבסיטה שמבטיחים לך תואר ב"פסיכולוגיה" פשוט מנסים לקרוא לאותו הדבר בשם מנצנץ יותר. אחרי תואר במדעי ההתנהגות תוכלי להמשיך לתואר שני הן בפסיכולוגיה ללא השלמות (בהנתן ממוצע ציונים,מתא"ם,המלצות וכו כמובן) והן לתארים שניים אחרים (ההשלמות תלויות בתואר כמובן). מבחינת המחקר אצלנו באקדמית, הסדנא בסוף התואר יכולה להפוך גם לתיזה,במידה והסטודנט מוצא מנחה שינחה אותו בתהליך. בהצלחה!
סגור