פורום מדעי ההתנהגות

בהנהלת: שלומי לוי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מדעי ההתנהגות לתואר ראשון תוכלו לקבל מידע מקיף על היכן לומדים?, מהם תנאי הקבלה?, תקופות רישום, משך זמן הלימודים, סוגי התמחויות, השתלבות בשוק ועוד מידע אינפורמטיבי .
 
שלומי לוי

שמי שלומי לוי אני יועץ הכוונה אקדמית במסלול האקדמי המכללה למינהל. בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בלימודי משפחה.

 
שלום שאלה- יש איזשהו מקום בארץ שניתן ללמוד בו פסיכולוגיה ארגונית לתואר ראשון? אני יודעת שבמכללת אריאל ניתן לשלב תואר של מדעי ההתנהגות עם שילוב של התמחות בפסיכולוגיה ארגונית בשנים ב ו ג. מה שכן קצת מפריע לי תנאי הקבלה המאוד "שכונתיים" למחלקה, דבר שמוריד מערך התואר. יש מקום אחר שניתן לעשות שילוב זה? אוניברסיטה אולי? ומה ההבדל בין פסיכולוגיה ארגונית לסוציולוגיה ארגונית? בתודה מראש...
מנהלת הפורום | 08:46  15/03/07
שלום לך 1.פסיכולוגיה ארגונית נלמד כתואר שני יתכנו תכניות לימוד לתואר ראשון במדעי ההתנהגות שמשלבות חטיבה בתחומים של משאבי אנוש/התנהגות ארגונית וכו' כמו שציינת באריאל, יש גם במסלול האקדמי המכללה למינהל תואר ראשון במדעי ההתנהגות עם חטיבה בניהול/התנהגות ארגונית ומשאבי אנוש 2.הבדל בין פסיכולוגיה ארגונית לסוציולוגיה ארגונית: הסוציולוגיה הארגונית- חוקרת את התופעה הארגונית, לסוגיה ולהיבטיה השונים, במטרה להבין כיצד בנויים ופועלים ארגונים בחברה בת-ימינו. הגישה הסוציולוגית מציבה את הארגון כיישות במוקד הניתוח המדעי והפעילות היישומית, מתוך ראייה מערכתית-כוללנית. לפיכך, היא מתמקדת במבנים ובתהליכים ארגוניים וביחסי הגומלין בין הארגון ובין המשתתפים בו, בין הארגון והסביבה ובהשפעותיהם על כושרם של ארגונים להתקיים ולהצליח בתנאים שונים פסיכולוגיה ארגונית-היא ענף בפסיכולוגיה העוסק בפיתוח ידע התורם להבנת התנהגות האדם במסגרות עבודה, וביישומו של ידע זה. פסיכולוג ארגוני מסייע לארגונים בהשגת יעדיהם (הכלכליים והאחרים) באמצאות שיפור תהליכים ארגוניים, פיתוח היכולת הניהולית, וליווי תהליכי שינוי והתחדשות. התחום עוסק בשיפור רווחתו ואיכות חייו של העובד (כמו הגברת שביעות הרצון בעבודה, פיתוח כשריו ומיומנויותיו של העובד, הפחתת תאונות עבודה ומחלות תעסוקתיות ועוד). ובייעוץ בפתרון בעיות במסגרות עבודה (כמו קונפליקטים בין הנהלה ועובדים, יחסי עבודה, היעדרויות, תחלופה, ירידה בתפוקה ועוד). תחומי העיסוק העיקריים של פסיכולוגים ארגוניים הם: ייעוץ ופיתוח ארגוני, הדרכת עובדים, הערכת ביצוע, פיתוח מערכי רווחה וטיפול בפרט בהקשר לארגוני. פסיכולוג ארגוני משתמש בכלי עבודה לצורך אבחון הארגון כגון: מבחני הערכה, סקרים, ראיונות ותצפיות. מציג את ממצאיו בכתב ובעל פה ומציע הצעות אופרטיביות לפתרון הבעיה שאיתר.
ז"א אם זה מקצוע שנלמד לתואר שני, זה שיש לי תואר ראשון לא מאפשר לי להיות פסיכולוגית וכמובן שההעדפה לעבודה תהיה למי שיש לו תואר שני. אז בעצם יש הבדל מבחינה תעסוקתית אם אני לומדת מדעי התנהגות או מדעי התנהגות בשילוב פסיכולוגיה ארגונית? אם מבחינת הנתונים שלי אני מתקבלת לאוניברסיטה היית ממליצה?לעומת מכללה? קצת מבאס שהגענו למצב שאני צריכה לעשות תואר ראשון ורק אז ללמוד את מה שאני באמת רוצה..
מנהלת הפורום | 10:21  18/03/07
שלום נטאש העיסוק כפסיכולוג אפשרי רק לאחר תואר שני זאת עובדה שלא נוכל לשנותה אם את סגורה להמשיך בלימודים בתחום הארגוני התואר הראשון עם דגש על ארגוני יכול לספק לך בסיס וידע להמשך אך לא בהכרח ניתן גם להגיע לתואר שני עם תואר בפסיכולוגיה או מדעי ההתנהגות ללא דגש ארגוני אם ללמוד באוניברסיטה או במכללה החלטה שלך, גם בוגרי מכללות עם תואר מוכר ע"י המל"ג מתקבלים לתארים שניים בתחום.כתנאי קבלה לתואר שני בפסיכולוגיה זה לא רק ציוני התואר יש גם מבחן מתא"ם ועוד.
סגור