פורום מדעי ההתנהגות

בהנהלת: שלומי לוי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מדעי ההתנהגות לתואר ראשון תוכלו לקבל מידע מקיף על היכן לומדים?, מהם תנאי הקבלה?, תקופות רישום, משך זמן הלימודים, סוגי התמחויות, השתלבות בשוק ועוד מידע אינפורמטיבי .
 
שלומי לוי

שמי שלומי לוי אני יועץ הכוונה אקדמית במסלול האקדמי המכללה למינהל. בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בלימודי משפחה.

 
רביטל | 23:15  19/02/07
שלום רב, אני בעלת תואר בעבודה סוציאלית מאונ' בר-אילן. צברתי שנות ניסיון כמנהלת וכמלווה מנהלים וארגונים, כעת אני רוצה ללמוד יעוץ ארגוני,ממה שהבנתי ניתן לגשת למקצוע או ממנהל עסקים או מפסיכולוגיה או מסוציולוגיה. אשמח אם תוכלי להסביר לי את ההבדל בלימודים בכל אחת מהמגמות הללו, ובעצם כדי להיות יועצת ארגונית טובה, ו"מקובלת בשוק" באיזו דרך עלי לבחור? האם יש מוסד בעל עדיפות בנושא?
מנהלת הפורום | 13:32  20/02/07
שלום רביטל מינהל עסקים: מטרת התכנית להכשיר בעלי תפקידים ויועצים מומחים הן לעבודה יישומית והן למחקר בתחומי הניהול הכללי וההתנהגות הארגונית ובכללם הגורם האנושי בארגונים, פיתוח ארגוני, המבנה הארגוני, הסביבה הארגונית, פיתוח משאבי אנוש ויחסי עבודה. סוציולוגיה ארגונית: מקנה כלים שבעזרתם יוכלו להבין תהליכים ומאפיינים של ארגונים מסוגים שונים. הסוציולוגיה הארגונית חוקרת את התופעה הארגונית, לסוגיה ולהיבטיה השונים, במטרה להבין כיצד בנויים ופועלים ארגונים בחברה בת ימינו. מתמקדת במבנים ובתהליכים ארגוניים וביחסי הגומלין בין הארגון ובין המשתתפים בו, בין הארגון והסביבה ובהשפעותיהם על כושרם של ארגונים להתקיים ולהצליח בתנאים שונים. פסיכולוגיה ארגונית: מגמה זו נועדה לספק לימודים עיוניים, כלי מחקר והכשרה מעשית בתחומים הבאים: ייעוץ תעסוקתי , ייעוץ ארגוני, ייעוץ מערכתי של גורמי אנוש, אקולוגיה של מקומות עבודה ואינטראקציה אדם-מכונה (הנדסת אנוש). ייעוץ ופיתוח ארגוני: מטרת התכנית להקנות לסטודנטים ראייה אינטגרטיבית של הפעילות הארגונית, יידע מגוון, שיטות עבודה עדכניות ויכולת גבוהה להתמודד עם בעיות מעשיות. מושם דגש על הכשרת יועצים שתהיה להם היכולת להתמודד עם שינויים בסביבתם, לרכוש ידע חדש ועדכני, ולסייע לארגון להסתגל לשינויים בסביבתו. לא אוכל להמליץ על מוסד זה או אחר, כמובן שיש גם חשיבות לנסיון תעסוקתי.
סגור