פורום מדעי ההתנהגות

בהנהלת: שלומי לוי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מדעי ההתנהגות לתואר ראשון תוכלו לקבל מידע מקיף על היכן לומדים?, מהם תנאי הקבלה?, תקופות רישום, משך זמן הלימודים, סוגי התמחויות, השתלבות בשוק ועוד מידע אינפורמטיבי .
 
שלומי לוי

שמי שלומי לוי אני יועץ הכוונה אקדמית במסלול האקדמי המכללה למינהל. בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בלימודי משפחה.

 
אסתי | 15:04  29/10/08
התחום שמעניין אותי הוא ייעוץ אירגוני, התקבלתי לתואר שני בבר אילן בסוציולוגיה של אירגונים. מישהו מכיר את התואר? האם כדאי / עדיף לנסות להתקבל לפסיכולוגיה אירגונית/תעסוקתית? מה ההבדל ? מהן התעסוקות שניתן לעשות אחרי התואר?
שירי ליברמן | 09:25  30/10/08
שלום ייעוץ ארגוני- המטרה של הייעוץ הארגוני היא להוביל תהליכים מקצועיים ואנושיים של מנהלים ועובדים בחברה או בארגון. במסגרת זאת ניתן לשפר את הביצועים לאורך זמן, תוך שימוש בכח האדם הקיים או טיובו המקצועי. דוגמאות לייעוץ ארגוני: פיטורי עובדים, גיוס עובדים, שינוי מיקום החברה, הגדלת המכירות, הכנסת תוכנה חדשה לחברה, שיפור יכולת המכירה של אנשי מכירות בחברה, סיוע למנהל חדש אשר מגיע מתוך מחלקה לנהל אותה מחלקה עצמה, נייוד עובדים בין מחלקות, ועוד. הייעוץ הארגוני מיועד לקחת ארגון שלם ומלא, או מספר מחלקות או מחלקה אחת - ולשפר את הביצועים. זה יכול להיות ארגון בן 3,000 עובדים כמו מחלקה בת 5 עובדים. זאת יכולה להיות חטיבה ללא מטרת רווח בתוך ארגון וזזה יכול להיות מחלקת המכירות של מפעל. הייעוץ הארגוני מסוגל להתמודד עם חברה בתחילת דרכה העסקית כמו גם עם גוף שקיים ועובד עשרות שנים. להשתלבות בתחום הייעוץ ארגוני ניתן להגיע ממגוון של תארים שניים: ייעוץ ופיתוח ארגוני, סוציולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה ארגונית, מינהל עסקים וכו', כמובן בשילוב עם ניסיון מקצועי רלוונטי. פסיכולוגיה ארגונית- פסיכולוגיה תעשייתית-ארגונית היא ענף בפסיכולוגיה העוסק בפיתוח ידע התורם להבנת התנהגות האדם במסגרות עבודה, וביישומו של ידע זה. פסיכולוג ארגוני מסייע לארגונים בהשגת יעדיהם (הכלכליים והאחרים) באמצאות שיפור תהליכים ארגוניים, פיתוח היכולת הניהולית, וליווי תהליכי שינוי והתחדשות. התחום עוסק בשיפור רווחתו ואיכות חייו של העובד (כמו הגברת שביעות הרצון בעבודה, פיתוח כשריו ומיומנויותיו של העובד, הפחתת תאונות עבודה ומחלות תעסוקתיות ועוד). ובייעוץ בפתרון בעיות במסגרות עבודה (כמו קונפליקטים בין הנהלה ועובדים, יחסי עבודה, היעדרויות, תחלופה, ירידה בתפוקה ועוד). תחומי העיסוק העיקריים של פסיכולוגים ארגוניים הם: ייעוץ ופיתוח ארגוני, הדרכת עובדים, הערכת ביצוע, פיתוח מערכי רווחה וטיפול בפרט בהקשר לארגוני. פסיכולוג ארגוני משתמש בכלי עבודה לצורך אבחון הארגון כגון: מבחני הערכה, סקרים, ראיונות ותצפיות. מציג את ממצאיו בכתב ובעל פה ומציע הצעות אופרטיביות לפתרון הבעיה שאיתר. הפתרונות עשויים להיות מבניים או תהליכיים. הפתרונות המבניים כוללים הצעות לשינוי במבנה הארגוני, בחלוקת עבודה, במבנה העיסוקים בארגון, בתקשורת ועוד. הפתרונות התהליכיים קשורים לפרטים בארגון: שינוי עמדות, פיתוח כשרים, הרחבת ידע, שיפור יחסי עבודה, פיתוח סגנונות ניהול, פיתוח עבודת צוות וכדומה. הפסיכולוג לוקח חלק ביישום הפתרונות שהציע, עוקב אחר יישום פתרונות מבניים, מנתח את השפעתם על כוח האדם בארגון ועל תרומתם לפתרון הבעיות. הוא לוקח חלק ביישום פתרונות תהליכיים על ידי הדרכה אישית או קבוצתית. הפעלת סדנאות בנושאים שונים כגון: פיתוח מיומנויות ניהוליות, סגנונות ניהול ופיתוח צוות. לעיתים נותן ייעוץ אישי למנהלים בבעיות ייחודיות. פסיכולוג תעסוקתי או ארגוני העוסק במחקר מעבד ומפתח כלי הערכה: כושר, פסיכומטריים, אישיות, נטיות, מצב וכדומה. מגדיר את מטרת המבחן. אוסף מידע על מבחנים קיימים ובודק את התאמתם למטרה. כאשר מחליט לבנות מבחן, ובנה את הפריטים, בוחן מדגם של נבחנים, מעבד סטטיסטית את הממצאים, בונה את המבחן ומחשב נורמות. עורך מעקבים אחר הנבחנים או הנועצים לצורך בדיקת תוקף הניבוי של המבחנים. נושאי מחקר נפוצים הנם: הערכת עמיתים, שביעות רצון מקליטה והשתלבות בעבודה, לחץ ושחיקה, סגנונות ניהול וכו'. לגבי התכנית בבר אילן אנא פני לאוניברסיטה לקבלת פרטים בהצלחה
סגור