פורום מדעי ההתנהגות

בהנהלת: שלומי לוי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום מדעי ההתנהגות לתואר ראשון תוכלו לקבל מידע מקיף על היכן לומדים?, מהם תנאי הקבלה?, תקופות רישום, משך זמן הלימודים, סוגי התמחויות, השתלבות בשוק ועוד מידע אינפורמטיבי .
 
שלומי לוי

שמי שלומי לוי אני יועץ הכוונה אקדמית במסלול האקדמי המכללה למינהל. בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בלימודי משפחה.

 
אסתי אלימלך | 16:52  12/05/08
שלום, הייתי שמחה לדעת מה ההבדל בין אנתרופולוגיה לקרימינולגיה.. ומהו תואר רב תחומי??
מירב טוליאן | 13:37  13/05/08
שלום אסתי אנתרופולוגיה היא ענף מדעי העוסק בחקר האדם. היא עוסקת באדם בכל הזמנים, ובכל הממדים שלו. המושג של תרבות הוא מרכזי באנתרופולוגיה, וההבנה כי האדם פיתח יכולת אוניברסלית לראות את העולם בצורה סמלית, ללמד סמלים כאלה באופן חברתי, ולשנות את העולם (ואת עצמו) על פי הסמלים הללו. תכונה חשובה שמבדילה בין האנתרופולוגיה לבין שאר מדעי החברה, הוא הדגש על השוואות בין תרבותיות. קרימינולוגיה הוא תחום ידע תאורטי, מחקרי ובין תחומי, שעניינו חקר הסטייה החברתית, סיבותיה ומאפייניה, ויחסי הגומלין בינה ובין שורת משתנים, המשפיעים על הקרימינולוגיה כתחום דעת, קרי: ביולוגיים, פסיכולוגיים, סוציולוגיים ומשפטיים. האדם העוסק בקרימינולוגיה קרוי: "קרימינולוג", אם כי חקר הסטייה והעיסוק בה נעשה במשך השנים אף על ידי סוציולוגים, משפטנים ופסיכולוגים. תואר ראשון רב תחומי יכול שיהיה במגוון תחומים ובחטיבות לימוד שונות. יש להבחין בין תואר ראשון רב תחומי (BA כללי) אשר מוכר גם בכינוי 'לימודים רב תחומיים לתואר ראשון' לבין תואר ראשון רב תחומי 'ספציפי' הכולל התמחות והתמקדות בנושא מסויים. ב.א רב תחומי 'כללי' ניתן ללמוד במגוון מכללות ובאוניברסיטאות, וניתן לשלבו עם לימודים לתעודת הוראה. תואר ראשון רב תחומי 'ספציפי' ניתן ללמוד במסגרת מסלולים / חטיבות / יחידות לימוד שונות, וביניהם: BA רב תחומי במדעי החברה; BA רב תחומי במדעי היהדות; BA רב תחומי במדעים מדויקים וכו'
סגור